Pokladní doklady ve SlimOffice ve vazbě na kontrolní hlášení
Pokladní doklady ve SlimOffice ve vazbě na kontrolní hlášení
Obecná pravidla
- Doklady nad 10.000 Kč včetně DPH, které se mají vykázat v kontrolním hlášení v oddílech A.4. nebo B.2. je nutné zaevidovat jako samostatný příjmový či výdajový pokladní doklad. V takovém případě je zapotřebí vyplnit údaje o firmě (včetně DIČ), evidenční číslo dokladu na všech řádcích, kódy plnění DPH a samozřejmě i příslušné datumy.
- V jediném pokladním dokladu je možné zaevidovat i více dokladů nad 10.000 Kč včetně DPH, ale pouze za předpokladu, kdy datumy a údaje o firmě jsou pro všechny doklady společné. V takovém případě se na každém řádku uvede příslušné evidenční číslo dokladu.
- Doklady do 10.000 Kč včetně DPH doporučujeme evidovat bez zadání evidenčního čísla dokladu. V takovém případě může mít jeden příjmový či výdajový pokladní doklad více řádků, přestože celková částka za celý pokladní doklad přesahuje částku 10.000 Kč včetně DPH. Takto zadané doklady se napočítají do oddílů A.5. nebo B.3.
- Doklady do 10.000 Kč včetně DPH mohou být zadány i s evidenčním číslem dokladu, ale v tomto případě je zapotřebí pohlídat, aby celková částka pokladního dokladu nepřesáhla hranici 10.000 Kč včetně DPH (z důvodu správného napočítání do oddílu A.5. nebo B.3.).
Příjmové pokladní doklady
- V případě pořízení příjmového pokladního dokladu je na řádcích automaticky generováno evidenční číslo dokladu podle řady a čísla pokladního dokladu.
- V případě potřeby provádění úpravy či výmazu položky evidenční číslo dokladu je zapotřebí předem provést nastavení parametru uživatele – Pokladna – Editovat evidenční číslo.
Výdajové pokladní doklady
- Evidenční číslo dokladu je na řádcích běžně přístupné pro editaci.
- Pro případy, kde je doklad rozepsán na více řádků, je potřeba evidenční číslo dokladu uvést u každého takového řádku. Pro zjednodušení zadávání je možné nastavit parametr uživatele – Pokladna – Kopírovat evidenční číslo.