Nařízení o obecné bezpečnosti výrobků (GPSR - General product safety regulation)

Nařízení o obecné bezpečnosti výrobků (GPSR - General product safety regulation).

Nové nařízení rozšiřuje a podrobněji specifikuje povinnosti výrobců, dovozců i distributorů zboží v souvislosti s bezpečností výrobků. Oproti předchozí úpravě dopadá i na poskytovatele online tržišť. Obchodníků se může týkat v různých rolích.

Pro provozovatele e-shopů je důležité vnímat a reagovat na tyto pro ně nejdůležitější body GPSR:

- Rozšíření informačních povinností - v první řadě v nabídce výrobku je nutné uvést údaje o jeho výrobci – jméno, zapsaný obchodní název či ochrannou známku výrobce a elektronickou adresu, kde jej lze kontaktovat.
- Kontrolní povinnosti před dodáním výrobku na trh - povinnost před uvedením výrobku na trh zkontrolovat, že výrobce a případně i dovozce splnili určité povinnosti vyplývající pro ně z nařízení. Obchodník by neměl výrobek uvést na trh, dokud jeho soulad s uvedenými povinnostmi není zajištěn.
- Uspořádání on-line rozhraní poskytovatele on-line tržiště - Poskytovatelé online tržišť jsou dle povinni uspořádat své online rozhraní tak, že obchodníci nabízející výrobky poskytnou o výrobku nutné informace způsobem snadno přístupným pro spotřebitele.
- Povinnosti dovozců - nařízení může na internetové obchodníky mimo jiné dopadat v roli dovozců, kterými nařízení rozumí „fyzickou nebo právnickou osobu usazenou v Unii, která uvádí na trh Unie výrobek ze třetí země.“
- Povinnost poskytovatele on-line tržiště určit jednotné kontaktní místo pro komunikaci s orgány dozoru nad trhem

SLIM je členem APEK (Asociace pro elektronickou komerci) a díky tomu máme informace a včasný přehled o dění okolo elektronického obchodování. Více o GPSR a detaily k jednotlivým bodům vám rádi zodpovíme. Pomůžeme vám nastavit programy SLIM, tak aby zobrazovali správné informace.

Pro správně zobrazované informace se ve programech SLIM pracuje s údaji Značka, Dodavatel, Výrobce, které se zadávají na kartě zboží (produktu)

Ukázka zobrazení údajů ve SlimShopu mefo.cz

Tento článek vznikl ve spolupráci s APEK (Asociace pro elektronickou komerci), které je SLIM členem.

Automatizace evidence přijatých dokladů

Chcete automatizovat firemní proces evidence přijatých dokladů?
Obtěžuje vás neustále přepisování dokladů do účetní evidence?

... máme pro Vás řešení !


Společnost SLIM implementovala do firemního informačního systému SlimOffice model umělé inteligence Redque od společnosti MEMOS Software, který umí zpracovat velké množství různých typů dokumentů a v krátkém čase z nich přepsat všechna důležitá data.

Rozlučte se s náročným manuálním zpracováním faktur a účtenek. Rozšiřte svůj tým o novou účetní kolegyni Alice, která během chvilky odvede práci za vás, s úsporou i tisíci korun měsíčně. U těch je možné následně ověřit správnost a provést jednoduchý export do SlimOffice.

Alice … vaše nová účetní kolegyně, seznamte se

Zdravím vás,
ráda bych se vám představila, jsem vaše digitální účetní Alice a pomůžu vám se zpracováním vašich účetních dokladů. S pomocí českého systému Redque jsem schopná velmi rychle s 98% přesností získat všechny potřebné a důležité informace z vašich účtenek a faktur. Již několik let efektivně pomáhám malým i velkým podnikům šetřit jejich čas i peníze.

 Vyzkoušejte mě ve své kanceláři i vy a nechte nezáživnou práci na mně.

Než si stihnete uvařit kávu nebo čaj, systém za vás vytěží klidně i desítky faktur. Zbavte se jednou pro vždy nezáživného ručního přepisování dokumentů a soustřeďte se na důležitější aktivity. Našim cílem je šetřit váš čas i peníze a pomoci eliminovat chyby vzniklé lidským faktorem.

Pro jedny je Alice láskou na první pohled, druzí o ni chvilku přemýšlí. Všichni se ale shodují, že v rámci účetnictví dokáže opravdu zjednodušit práci. Přesvědčit se o tom můžete sami v rámci prezentace nebo i zkušební verze. Zalíbila se vám tato myšlenka na automatizaci? Tak nás neváhejte kontaktovat.

Měrná cena - novela zákona o cenách

Novela zákona o cenách – uvádění tzv. měrných cen

Nová právní úprava od 1. ledna 2025 ukládá obchodníkům povinnost označovat některé balené nepotravinářské výrobky kromě prodejní ceny také tzv. měrnou cenou. Dosud tato povinnost platila pouze pro pro balené potravinářské výrobky.

Měrnou cenou mají být označeny:

- některé druhy čisticích, hygienických a kosmetických prostředků, jako jsou například prostředky na dřevo, kůži, a obuv, insekticidy, mycí prostředky, parfémy, a přípravky k péči o pokožku vyjma dekorativní kosmetiky;
- chovatelské potřeby pro domácí zvířata, a to zejména krmiva, pamlsky, či steliva;
- stavební materiály, konkrétně například dlaždice, tapety, izolační materiály, některé podlahové krytiny, a na barvy, laky, lepidla, pojiva a rozpouštědla;
- nitě, příze a lana;
- zahrádkářské potřeby jako hnojiva, osiva a přípravky na ochranu rostlin.

A co je měrnou jednotkou?
1 kilogram, 1 litr, 1 metr, 1 metr čtvereční nebo 1 metr krychlový, a to s ohledem na povahu daného výrobku. Lze ale použít i jinou měrnou jednotku, například gram, mililitr či kus, pokud to odpovídá povaze výrobku a všeobecným zvyklostem.

V programu SlimOffice se založí příslušná měrná (cenová) jednotka a koeficient pro výpočet měrné ceny se následně zadává na kartě zboží (produktu) jako pomocná jednotka (PJ pro měrnou cenu)

Varianta vzhledu etikety/cenovky:

-------

Zákon č. 265/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 526/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
Vyhláška č. 291/2024 Sb., o stanovení seznamu druhů balených nepotravinářských výrobků, které podléhají povinnosti být
při jejich prodeji spotřebiteli označeny měrnou cenou

Tento článek vznikl ve spolupráci s APEK (Asociace pro elektronickou komerci), které je SLIM členem.

Dovolená u DPP a DPČ od 1.1.2024 - aktualizace programu SlimOffice 6.1 (13990)

Aktualizace programu SlimOffice 6.1 (13990) od 1.1.2024 obsahuje řešení dovolené pro DPP i DPČ.

Nově je na záložce Dovolená u zaměstnanců s druhy pracovních poměrů DPP a DPČ automaticky vypočítána výměra dovolené. Výměra se vypočítá vynásobením položky Výměra dovolené v týdnech (položka na Kartě zaměstnance - Dovolená)

a položky Délka týdenní pracovní doby pro DPP a DPČ (hodnota z Parametrů výpočtu).

Nárok na dovolenou je pak vypočítáván odlišným způsobem, než se dosud provádělo u pracovních poměrů (u kterých se zohledňují budoucí měsíce v kalendářním roce s ohledem na konec pracovního poměru, či konec kalendářního roku).

U DPP a DPČ se způsob výpočtu provádí buď za skutečně dosud opracované hodiny z výpočtů mezd (takže nárok na dovolenou vzniká postupně) nebo ručním zadáním sjednaného počtu hodin za rok.

Aktualizace programu automaticky nastaví položku Odpracované hodiny = skutečné z výpočtů. Program pak výpočet nároku dovolené bude počítat dle toho, kolik hodin zaměstnanec odpracuje. Nárok dovolené se pak bude měsíc od měsíce lišit (resp. zvyšovat).

Druhou možností je nastavení položky Odpracované hodiny = vyplnit. Při tomto nastavení je potřeba zadat sjednaný nebo předpokládaný počet hodin/rok. Program pak vypočítá Nárok na dovolenou dle této fikce. Celkový počet hodin/rok je však možné kdykoli změnit. Po každé změně dojde k přepočtu Nároku na dovolenou.

 

Pokud si s řešením dovolené u DPP a DPČ nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám poradíme či pomůžeme s nastavením.

Aktualizace programu SlimOffice 6.1 (13990) obsahuje řadu dalších změn a novinek. Kompletní seznam naleznete v článku: Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13925 - 13990).