Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14384 - 14430)

20.2.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14384 - 14430)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14430) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Nákup

  • SPC=Vytěžování dokladů: úprava šablony pro vytěžování dokladů a následné vytěžení podlé této šablony. Nově umožněno nadefinovat popis kódu  nákupu s klíčovými slovy (obdobně jako je tomu u předmětu).

 Mzdy

  • Aktualizace šifrovacího certifikátu ČSSZ (dis.cssz.aktualni.cer), platnost od 3.2.2025 do 23.2.2028. (Aktuálně používaný certifikát má platnost do 13.3.2025!)
  • Řešení odvodu SP-ZAM u zaměstnanců, kteří vykonávají činnost v rizikovém zaměstnání, kdy se od 1.1.2025 odvádí pojistné za zaměstnavatele ve výši 26,8%. V parametrech výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025 využita položka Zam.zvýš.s. a nastavena na hodnotu 26,8%. Karta zaměstnance - Soc.pojištění - doplněn nový příznak Rizikové zaměstnání. Upraven výpočet mzdy, kdy se u takto označených zaměstnanců počítá mzdová položka SP-ZAM zvýšenou sazbou 26,8%. Upraven výpočet a dotahování do MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně datové věty PVPOJ25.
  • Katalog zaměstnanců - nová tisková sestava MzKz25/022 - Potvrzení zaměstnavatele o úhrnu vyměřovacích základů (potvrzení pro pracujícího starobního důchodce, který uplatňuje slevu na soc. pojištění).
  • Katalog zaměstnanců - doplněny tiskové sestavy MzKz25/012 - Potvrzení o době trvání zaměstnání (pro OSSZ), MzKz25/018 - Oznámení plátce daně, MzKz25/019 - Hlášení plátce daně o dani z příjmů vybírané srážkou.
  • Katalogy - druhy činností - aktualizace číselníku.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - Sklady - zaveden nový parametr Zakázat diakritiku na kartě zboží při pořizování nebo kopii. V případě nastavení parametru nepůjde do kódu zboží zadat diakritika a v případě kopie se diakritika odstraní po opuštění položky kód. Napojeno i pro import karet zboží, kdy se rovněž diakritika odstraňuje.
  • Parametry - Nastavení uživatele - Nákup/Prodej - parametr Zrychlené pořizování vložených dokladů: doplněn skok na položku Datum splatnosti (sekvence Datum vystavení -> DUZP -> Datum splatnosti).

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14332 - 14383)

29.1.2025: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14332 - 14383)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14383) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Účtový rozvrh - nová funkce pro možnost nastavení systému tvorby párového symbolu. Do detailu účtu doplněna nová položka "Párový symbol tvořit podle", která se zobrazuje u aktivních a pasivních účtů se zaškrtnutým příznakem "Sledovat saldo". V položce je možné nastavit: "Podle Parametrů klienta" (současná funkčnost), "Firma", "Akce". Položka přidána do browseru účtového rozvrhu a do filtru účtového rozvrhu. Vše je napojeno na systém zaúčtování.

Prodej

  • Browser dokladů (FV, Prodejky, ZLV, OP) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • Doklady (FV, Prodejka, ZLV, OP) - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Napojeno přenášení položky Poznámka do pohybů zboží a skladové přípravy a obráceně.

Nákup

  • Browser dokladů (FD, ZLD, OZ) - vytvořena nová ikona pro funkci okamžitého zobrazení první přílohy (PDF) v náhledu (bez nutnosti vstupování do detailu dokladu). Náhled přílohy (PDF) v browseru je možné otevřít, zvětšit, zmenšit, uložit a vytisknout.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - do browseru doplněna nová ikona a implementována funkce pro nahlašování chybně vytěžených dokladů přímo z programu SlimOffice na Redque API.
  • SPC=Redque: Faktury došlé - upraveno dotahování existující firmy podle IČ z Katalogu firem a Katalogu CRM při vytěžování dokladů pomocí Redque API. V případě, že pod stejným IČ existuje více záznamů v Katalogu firem a zároveň i v Katalogu CRM, tak se nejprve všechny firmy setřídí podle kódu a poté podle příznaku CRM. Tímto má přednost firma z Katalogu firem před firmou v Katalogu CRM.

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - na kartu zboží - záložka Jednotky doplněna nová položka PJ pro měrnou cenu. Doplněno do browseru karet zboží do exportu a importu karet zboží.
  • Úprava pohledů použitých v pohybech zboží a skladové přípravě v browseru v režimu hlaviček a řádek. Jako poznámka se nově primárně bere poznámka z řádek a pokud nebude vyplněna, tak pak poznámka z hlavičky. Dosud se přebírala poznámka pouze z hlavičky.

Objednávky

  • Objednávka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází.

Zakázky

  • Zakázka - Řádky - Ostatní - položka Poznámka napojená na katalog frází. Přenášení pole Poznámka doplněno do funkce Plnění zakázky Výdejkou zboží. 

Mzdy

  • Ostatní - Parametry výpočtu - aktualizovány částky pro srážky pro období 1.1.-31.12.2025. Základní nezabavitelná částka na osobu povinného = 13.027,00 Kč, Základní částka na vyživovanou osobu = 3.257,00 Kč, Bez omezení srážet nad = 29.310,00 Kč.
  • Změny v platbě sociálního pojištění od 1.1.2025 u starobních důchodců: Karta zaměstnance - záložka Soc.pojištění - doplněn nový příznak Sleva starobní důchodce. Tímto příznakem se označí zaměstnanec (starobní důchodce), který požádal o slevu na pojistném. Výpočty - Výpočet mezd - úprava výpočtu mzdy se zohledněním příznaku Sleva starobní důchodce na kartě zaměstnance. Upraven výpočet SP-PRAC takto: SP-PRAC = (SP-ZAKL * parametr výpočtu Sociální pojištění Pracovník (7,1%)) - (SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%)). Zaveden nový typ mzdové položky SP-PRACSLD (SP sleva starobní důchodce), která se vypočítá takto: SP-ZAKL * parametr výpočtu Důchodové pojištění Pracovník (6,5%). 
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ25/001 - Přehled o výši pojistného včetně exportu nové datové věty PVPOJ25. Sestava je upravena a rozšířena o Slevy na pojistném zaměstnanců (slevy u starobních důchodců). Napojeno na odeslání přes kanál VREP.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2025: MzKz25007 Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz25008 Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, MzKz25013 Prohlášení k dani, MzKz24014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz25017 Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzKz25020 Potvrzení o uplatňování slevy na děti k daňovému přiznání.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MZVSRD24001 Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD24002 Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MZVD24001 Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD24002 Příloha č. 1, MZVD24003 Příloha č. 3, MZVD24004 Příloha č. 4.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - vytvořen nový výpočtový formulář pro roční vyúčtování daně roku 2024 a nová sestava MzRVD24001 Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - úprava implicitních hodnot v předfiltrech před sestavami a úprava exportu datové věty NEMPRI25 - ošetření různých logických kontrol.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - záložka Soc.pojištění - úprava názvu příznaku Sleva na pojistném na nový název Sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Katalogy - Typy mzdových položek - úprava názvu položky SP-SLEVA = SP sleva na pojistném zaměstnavatele.
  • Karta zaměstnance - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - doplněna možnost připojení a 2 příloh. Napojeno i do exportu datové věty ONZ2022 a pro odeslání přes kanál VREP.
  • SPC=Emailing: Karta zaměstnance - na záložku Emailing doplněna možnost pro odeslání sestav MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti.
  • Karta zaměstnance - doplnění razítka a podpisu z parametrů uživatele do tiskových sestav: MzKz/004 - ELDP, MzKz/009 - Potvrzení o zaměstnání a MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti. Jedná se o sestavy, které lze odeslat pomocí Emailingu.

Parametry a servis

  • Nový parametr uživatele pro Vytěžování dokladů - Jako datum vystavení doplňovat datum, kdy se doklad vytěžil. Pokud bude tento parametr aktivní, jako datum vystavení se nastaví datum vytěžení dokladu. Současně tento parametr doplněn do nové verze AODV 2.9.1 (použití pro automatické vytěžování dokladů ze složky).
  • Nový parametr klienta - Akce a výrobní zakázky - Zobrazování počtu příloh v browseru akcí a výrobních zakázek: pokud bude aktivní tento parametr, tak se v browseru akcí a výrobních zakázek objeví sloupec Přílohy a v něm bude údaj o počtu příloh.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14255 - 14331)

19.12.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14255 - 14331)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14331) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací.

Nákup

  • SPC=Redque: Faktury došlé - vytěžování dokladů pomocí Redque API - rozšířeno o další variantu vytěžování dokladů ze složky pomocí AODV. Ve funkci AODV je možné nastavit složku pro vytěžování, ze které se budou zpracovávat doklady s příponami PDF nebo ISDOC.
  • Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů - do tiskové sestavy doplněn sloupec s částkou bez DPH a příznak Nehradit. Zálohové listy s příznakem Nehradit nevstupují do sumací a mezisumací. 

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - doplnění položky ID nadřazené karty zboží.
  • SPC=Kusovník: doplnění rozpadu kusovníku v pohybech zboží, skladové přípravě, meziskladovém převodu, průběžce, odvádění výroby a předruhování při editaci a kopii.

Zakázky

  • Ostatní - Import zakázek z XLSX souboru - doplněno dotahování příjemce (GLN místa dodání).

Mzdy

  • Digitalizace dalších dávek nemocenského pojištění od 1.1.2025 (ošetřovné, dlouhodobé ošetřovné, peněžitá pomoc v mateřství, otcovská, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství). Vytvořeno nové e-Podání DZNP, platné od 1.1.2025.
  • SPC=VREP: Úprava kanálu SlimVREP - rozšířeno o podání DZNP25 (které funguje obdobně jako již existující DZDPN pro dočasnou pracovní neschopnost akorát s tím rozdílem, že u těchto dávek nemocenského pojištění je nutné nejprve na kartě zaměstnance zaevidovat dávku NP s přiřazeným číslem rozhodnutí a případným rodným číslem ošetřované osoby u ošetřovného a dlouhodobého ošetřovného).
  • Nová funkce Zaměstnanci - Import dalších dávek nemocenského pojištění - touto funkcí je možno z rozhraní ČSSZ VREP stáhnout data o dalších dávkách nemocenského pojištění v jednom z těchto 3 režimů: 1) Stažení za období - umožňuje stažení informací k již registrovaným (zapsaným) číslům rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. 2) Stažení podle čísla rozhodnutí další dávky NP - umožňuje se dotázat přímo na číslo rozhodnutí; druhým kritériem je pak buď rodné číslo zaměstnance nebo kombinace Příjmení + Datum narození (pokud neexistuje rodné číslo) 3) Zrušení sledování změn u čísla rozhodnutí - umožní odstranit čísla rozhodnutí z již registrovaných (zobrazených) čísel rozhodnutí jednotlivých dalších dávek NP. Dále implementováno stahování nových notifikací z rozhraní ČSSZ VREP pro další dávky nemocenského pojištění (DZNP). Pro tyto účely rozšířeny uvedené typy dávek NP: přidáno Číslo rozhodnutí, Stav (liší se pro různé dávky NP). POZOR, důležité upozornění !!!: na rozdíl od dočasné pracovní neschopnosti (nemoci) není možné importovat přímo další dávky NP, protože tyto další dávky NP nejsou svázány s konkrétním pracovním poměrem nebo v některých případech ani s konkrétním zaměstnancem, čili je nutné dávku NP nejprve zadat ručně (zaměstnanec je povinen mzdové účetní oznámit číslo rozhodnutí) a teprve pak až je možné se dotázat a následně přiřadit ke konkrétnímu pracovnímu poměru. Sice je zde možnost stahovat dávky NP za období, ale v notifikaci přijdou pouze dávky NP, které byly již předtím dotázány pomocí čísla rozhodnutí. Import dalších dávek NP tedy nebude sloužit k vytvoření nových dávek NP, ale k natažení údajů do již existujících! Import dalších dávek NP napojen i do Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - doplněna nová ikona.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšířeny detaily jednotlivých dávek - doplněny položky: Číslo rozhodnutí, Stav, Údaje o ošetřované osobě (jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, vztah k ošetřované osobě), Údaje o dítěti u otcovské.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - vytvořeny zcela nové tiskové sestavy MzNemoc pro všechny typy dávek NP a vytvořeno nové e-Podání NEMPRI25 od 1.1.2025: MzNemoc25001 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Nemocenské, MzNemoc25002 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, MzNemoc25003 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Otcovská, MzNemoc25004 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Peněžitá pomoc v mateřství, MzNemoc25005 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Ošetřovné, MzNemoc25006 Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku - Dlouhodobé ošetřovné. Při tisku se zobrazuje příslušná sestava, která patří aktuálnímu typu dávky NP. Dále překódovány stávající sestavy MzNemoc25007 Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti, MzNemoc25008 Žádost o změnu způsobu výplaty při dočasné pracovní neschopnosti.
  • Nové parametry výpočtu pro období od 1.1.2025 do 31.12.2025.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Penzijní/životní - doplněna další volba Dlouhodobý investiční produkt (DIP) se stejnými vlastnostmi jako penzijní nebo životní. Kompletně implementováno do výpočtu mezd, do přípravy plateb. Doplněno do kontroly limitu na příspěvek Penzijní/životní z parametrů výpočtu. Do platových složek přidána nová platová složka #DIP, zároveň typy naturálních položek rozšířeny o DIP. Do typů mzdových položek doplněn DIP. Současně začleněno do všech potřebných tiskových sestav.
  • Zpřesnění úpravy výpočtu srážek pro případy 4 a více nepřednostních exekucí. V parametrech výpočtu od období od 1.10.2024 zavedena na záložce Ostatní nová položka Odměna insolvenčnímu správci (1.089 Kč). Pokud je zaměstnanec invalidní důchodce 1. stupně (druh důchodu 8 a invalidita 1), tak se na něj nevztahuje zákonná výjimka a sráží se mu ze 2/3. Pokud je naopak zaměstnanec důchodce jiný než invalidní 1. stupně, tak se nově ještě posoudí, zda nemá 1/3 čisté mzdy pro srážky rovnu nebo větší odměně insolvenčnímu správci. Pokud ano, tak se na něj výjimka nebude vztahovat a bude se mu srážet ze 2/3.
  • SPC=Veřejné služby a správa: nové platové tabulky od 1.1.2025.

Daně

  • DPH - Úprava výpočtu daňového přiznání s požitím režimu OSS (One Stop Shop). Pro řádek 24 daňového přiznání bude nově platit tento systém: V případě nastaveného parametru klienta - Daně - DPH - Používat režim OSS (One Stop Shop) se pro základ řádku 24 provede napočítání všech typů plnění DPH pro všechny země (nejenom CZ). Tzn. do řádku 24 se napočítají všechny základy, jejichž typ plnění má nastaven řádek 24 daňového přiznání bez ohledu na vyplněnou zemi v typu plnění. Současně doplněno do tiskových sestav DPH002 - Daňové doklady dle plnění DPH, DPH003 - Sumář plnění , DPH005 - Daňové doklady dle plnění DPH.


Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, platný od 1.1.2025. Tento nový systém umožňuje získání podrobných informací pouze registrovaným uživatelům. Nadále v kartě firmy zůstává barevný semafor, který je bezplatný.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.9, rozšířena o možnost Vytěžování dokladů ze složky. 
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Vytěžování dokladů - Redque API - doplněn nový parametr pro možnost Vytěžování ze složky pomocí AODV. Parametr "Vytěžené doklady nemazat a přesunout do složky Vytezeno" provede to, že se vytěžené soubory nebudou standardně mazat, ale přesunou se do automaticky vytvořené složky Vytezeno.
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Import ISDOC XML - doplněn nový parametr Nastavit prázdný VS podle EČ. V případě, kdy nebude v ISDOC XML existovat položka variabilní symbol, tak se při zapnutém parametru nastaví podle evidenčního čísla (po odstranění případných alfa znaků). Toto nastavení je rovněž využíváno při vytěžování dokladů (které používá formát ISDOC).
  • Parametry - Nastavení klienta - Ostatní - Creditcheck - doplněny nové parametry pro Creditcheck pro registrované uživatele.
  • Parametry - Nastavení klienta - Zakázky - Kontrola shody kódu zboží na řádcích zakázky - na tento nový parametr vytvořena kontrola na duplicitu kódu zboží v řádcích zakázky. Tento parametr doporučujeme nastavit pro případy, kdy se využívají varianty nebo komplety, které se v zakázce rozpadají, protože tam je běžné, že jedna komponenta je součástí více setů / kompletů. V případě zjištění duplicity kódu zboží se vypíše i číslo řádku zboží, které již existuje a nedovolí se řádek uložit.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14154 - 14254)

31.10.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14154 - 14254)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14254) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • Import FV z ISDOC vystavených v režimu OSS: rozšíření funkčnosti pro import dokladů s jinými sazbami DPH ze členských států EU. Nově se bude provádět tento algoritmus: 1) Pokud se nenajde pro hodnotu sazby DPH na faktuře žádná odpovídající standardním sazbám DPH (platným v ČR pro období faktury), tak se nově dotáže do typů plnění, zda tato hodnota sazby neexistuje u nějakého typu plnění pro zemi odběratele. 2) Pokud se takový typ plnění nenajde, spadne jako doposud do třetí sazby, která se přihodí ke snížené sazbě. 3) Pokud se ale najde, tak se vytvoří záznam pro odpovídající sazbu DPH v rozpise (základ i DPH, tedy 2 nové řádky rozpisu; pro DPH se přiřadí jako typ plnění DPH nalezený typ plnění základu). 4) Údaje do rozpisu se budou tvořit podle nalezeného typu plnění - tedy bude se hledat i kód prodeje pro základ, který má v sobě nalezený typ plnění. UPOZORNĚNÍ: typ plnění musí mít v sobě vyplněnu zemi odběratele, jinak se nenalezne; pokud nemá odpovídající kód prodeje, tak to nevadí, bude vyplněn jenom typ plnění.

Nákup

  • SPC=Redque: Vytěžování dokladů (PDF nebo ISDOC souborů) pomocí Redque API (model umělé inteligence). Implementováno pro vytěžování faktur došlých. Doklad je možné vytěžit třemi způsoby: 1) Po otevření browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů stisknutím tlačítka Vytěžit. 2) Automaticky časovačem pomocí SPC=AODV (nová funkce Vytěžování dokladů). 3) Přetažením souboru (Drag and Drop) do browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů. Po vytěžení se doklady zobrazí v browseru s možností editace rozpisu DPH v dělené obrazovce (bez nutnosti editace a následného ukládání). Po vytěžení faktury může být zobrazena rekapitulace s chybovou zprávou a identifikací důvodu problému nevytěžení. Vytěžená faktura došlá obsahuje všechny údaje, které se podařilo vytěžit. Jako Dodavatel se pomocí položky IČ hledá odpovídající kód firmy v katalogu firem. Pokud se taková firma nenalezne, zavede se jako nová pod kódem = IČ. Rozpis DPH je automaticky doplněn podle kódů nastavených v parametrech klienta nebo s využitím Šablon pro tvorbu dokladů (zejména pro opakované faktury). Do záložky Přílohy se automaticky ukládá vytěžený soubor faktury a případně další přílohy, které se podařilo vytěžit.
  • Faktury došlé - Šablony pro tvorbu dokladů: nová funkčnost využívaná při vytěžování faktur. Zaveden katalog šablon, kde je možné pomocí tlačítka "Přenesení dokladu do šablony pro tvorbu dokladů" vytvořit šablonu či více šablon (pomocí multiselectu) podle existujících FD. Při vytěžování dokladů dochází ke spojení s příslušnou šablonou a dle nastavení různých kritérií dojde k dotažení údajů: 1) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu a celkové částky: celá šablona se převezme do vytěženého dokladu. 2) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu bez nutnosti zadávat částky a DPH: tyto hodnoty se automaticky doplní podle vytěžených údajů. V šablonách jsou implementovány klíčová slova (např. #rok#, #pololeti#, #ctvrtleti#, #mesic#, #firma#), která se nahradí odpovídajícími hodnotami. Pro posun o další období je možné v klíčovém slově použít +1 nebo -1 (např. #mesic+1# nebo #rok-1#, atd.).
  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • SPC=Workflow: Rozšíření funkčnosti schvalování dokladů. Na záložce Workflow je možné nově doklad přiřadit skupině uživatelů Workflow.

Sklady

  • Pohyby zboží - rozšíření detailu pohybů zboží - záložka Související doklady. Pro příjemky přidána nová záložka Ostatní závazky, pro výdejky záložka Ostatní pohledávky.
  • SPC=Eshop: rozšíření funkčnosti souvisejících produktů na kartě zboží. Kromě původního výběru souvisejícího zboží je možné vybrat i sortimentní skupinu nebo kategorii zboží jako související produkty. Související sortimentní skupiny a kategorie se nyní zobrazují spolu se souvisejícím zbožím v řádkovém gridu na kartě zboží. Navíc bylo přidáno třídění podle nových položek – sortimentní skupiny a kategorie.
  • Tiskové sestavy - Sumář tržeb a pohybů - do sestav doplněn nápočet ostatních nákladů z hlavičky příjemek zboží. Upraveno v sestavách: SumarTPZ001 Sumář tržeb a pohybů zboží a SumarTPZ002 Sumář tržeb a pohybů zboží + ziskovost.
  • SPC=Skladová místa: Na skladové místo byl zaveden unikátní klíč pro EAN pro potlačení duplicit. Kontrola byla přidána jak do databáze, tak do detailu skladového místa při uložení. Browser skladových míst rozšířen o sloupce Množství a Prázdné skladové místo. Řádky, které představují prázdná skladová místa (bez zboží), jsou nyní označeny světle zelenou barvou. Do browseru doplněn filtr pro třídění podle Skladu, Firmy, Množství, a příznaků Evidovat na skladovém místě a Prázdné skladové místo. Při tvorbě výdejky nebo skladové přípravy výdeje se nově automaticky vybere skladové místo s jediným kladným stavem, pokud existuje. Toto místo se přidá automaticky, aniž by bylo nutné otevírat formulář, pokud zadané podmínky odpovídají. V meziskladových převodech se tento algoritmus nepoužívá, jelikož uživatel musí ručně určit, kam má být zboží v příjmovém skladě přijato. Při plnění zakázky výdejkou nebo skladovou přípravou výdeje se nyní skladová místa automaticky doplní na základě jediného skladového místa s kladným stavem, pokud splňuje všechny podmínky.

Daně

  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Daně: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňové přiznání DPH, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení a Silniční daň.
  • DPH - Daňové přiznání - doplněn chybějící Druh = Dodatečné/Opravné.

Mzdy

  • Změny ve výpočtu srážek ze mzdy od 1.10.2024. U nepřednostních exekucí, kdy je jich 4 (včetně) a více, tak se nově sráží ze 2/3 zbytku čisté mzdy. Jinak zůstávají pravidla pro 1/3. V případě, že zaměstnanec doloží, že má starobní, invalidní nebo sirotčí důchod, sráží se také pouze z 1/3 i když má více jak 4 výkony rozhodnutí. Implementace do výpočtu mzdy pro období od 2024/10. Pravidla pro posuzování počtu nepřednostních exekucí se uplatňují od měsíce následujícím po měsíci doručení. Tzn. vezmeme v potaz datum srážet od - do a od těchto datumů pak odvíjet následující měsíc vzniku a zániku 4. exekuce a změny srážení z 1/3 či 2/3.
  • Úprava Výkazu příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP - ve filtru před tiskem odstraněna nutnost vyplňování položky Typ akce (1 - Výkaz příjmů DPP, 2 - Nástup na DPP s výkazem příjmů, 3 - Skončení DPP s výkazem příjmů, 4 - Oprava DPP, 5 - Storno DPP). Nyní se Typ akce přiřazuje podle skutečného stavu (podle vyplněných datumů Zaměstnán od nebo Propuštěn se přiřazují kódy 2 nebo 3. Jinak se vyplňuje 1). Pro případy tisku s jinými kódy typu akce je možné použít jako dosud tisk z Katalogu zaměstnanců - tisková sestava MzKz/015 (zde je možné položku Typ akce vybrat). 
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - tisková sestava MzPOPP/001 - Přehled o platbě pojistného rozšířena pro pojišťovnu 205 (Česká průmyslová zdravotní pojišťovna) o novou volbu: Generovat také XDP soubor. Tento XDP soubor je pak možné odesílat prostřednictvím datové schránky. Pro zobrazení XDP je potřeba mít stažené editovatelné PDF z webových stránek pojišťovny (PPZ_2011_v30_CPZP_web.pdf). PDF musí být ve stejném adresáři jako XDP a stačí pak kliknout na XDP soubor a otevře se Acrobat Reader s PDF souborem, do kterého se natáhnou data z XDP souboru.
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - do tiskové sestavy MzPOPP/002 - Přehled o platbě pojistného-rozpis po zaměstnancích doplněn tisk Číslo pojištěnce. Aktualizací programu je nevyplněná položka Číslo pojištěnce naplněna údaji podle rodného čísla.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - při ukládání karty zaměstnance doplněna kontrola u pracovního poměru na dobu určitou na vyplnění datumu u položky Sjednán do. Dále nebude možné zapsat položku Prodloužen do, pokud nebude vyplněn datum ve Sjednán no.
  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Mzdy: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování zálohové daně a Vyúčtování srážkové daně.
  • SPC=Docházkové systémy: napojení na nový docházkový systém Z-Ware.

Katalogy a CRM 

  • Firmy - Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, který bude povinný od 1.1.2025. Nový systém CreditCheck vyžaduje registraci, přístup bude možný pouze pomocí registrovaného jména a hesla. Pro uživatele zůstává zachována zpětná kompatibilita, což znamená, že až do 31.12.2024 bude funkční i starý systém, pokud nejsou vyplněny nové přihlašovací parametry. Parametry klienta byly rozšířeny o nové nastavení tohoto nového systému.
  • Firmy - Katalog firem - na záložku Obchodní podmínky doplněn kód příjemce a současně upraveno dotahování do dokladů. 
  • Katalogy - Země - aktualizace údajů.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.7, která obsahuje významná vylepšení v oblasti bezpečnosti. 
  • Parametry klienta - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • Parametry klienta - E-mailing - nový parametr Používat příponu souboru ".isdoc". Při aktivním parametru se při odeslání ISDOC XML jako přílohy bude zobrazovat i ukládat soubor nikoliv s příponou XML, ale "isdoc".
  • Parametry uživatele - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • SPC=Workflow: Parametry - Workflow - zaveden nový katalog Skupiny uživatelů pro Workflow. Parametry uživatele - doplněna nová záložka Skupiny Workflow. Daného uživatele je možné přiradit do příslušné skupiny Workflow. Parametry - Workflow - Stavy dokladů rozšířeny o oprávnění pro skupiny Workflow. Parametry klienta - Ostatní - Workflow - možnost nastavení používání Skupin uživatelů nebo skupin uživatelů pro Workflow.