Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14154 - 14254)

31.10.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14154 - 14254)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14254) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • Import FV z ISDOC vystavených v režimu OSS: rozšíření funkčnosti pro import dokladů s jinými sazbami DPH ze členských států EU. Nově se bude provádět tento algoritmus: 1) Pokud se nenajde pro hodnotu sazby DPH na faktuře žádná odpovídající standardním sazbám DPH (platným v ČR pro období faktury), tak se nově dotáže do typů plnění, zda tato hodnota sazby neexistuje u nějakého typu plnění pro zemi odběratele. 2) Pokud se takový typ plnění nenajde, spadne jako doposud do třetí sazby, která se přihodí ke snížené sazbě. 3) Pokud se ale najde, tak se vytvoří záznam pro odpovídající sazbu DPH v rozpise (základ i DPH, tedy 2 nové řádky rozpisu; pro DPH se přiřadí jako typ plnění DPH nalezený typ plnění základu). 4) Údaje do rozpisu se budou tvořit podle nalezeného typu plnění - tedy bude se hledat i kód prodeje pro základ, který má v sobě nalezený typ plnění. UPOZORNĚNÍ: typ plnění musí mít v sobě vyplněnu zemi odběratele, jinak se nenalezne; pokud nemá odpovídající kód prodeje, tak to nevadí, bude vyplněn jenom typ plnění.

Nákup

  • SPC=Redque: Vytěžování dokladů (PDF nebo ISDOC souborů) pomocí Redque API (model umělé inteligence). Implementováno pro vytěžování faktur došlých. Doklad je možné vytěžit třemi způsoby: 1) Po otevření browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů stisknutím tlačítka Vytěžit. 2) Automaticky časovačem pomocí SPC=AODV (nová funkce Vytěžování dokladů). 3) Přetažením souboru (Drag and Drop) do browseru Faktury došlé - Vytěžování dokladů. Po vytěžení se doklady zobrazí v browseru s možností editace rozpisu DPH v dělené obrazovce (bez nutnosti editace a následného ukládání). Po vytěžení faktury může být zobrazena rekapitulace s chybovou zprávou a identifikací důvodu problému nevytěžení. Vytěžená faktura došlá obsahuje všechny údaje, které se podařilo vytěžit. Jako Dodavatel se pomocí položky IČ hledá odpovídající kód firmy v katalogu firem. Pokud se taková firma nenalezne, zavede se jako nová pod kódem = IČ. Rozpis DPH je automaticky doplněn podle kódů nastavených v parametrech klienta nebo s využitím Šablon pro tvorbu dokladů (zejména pro opakované faktury). Do záložky Přílohy se automaticky ukládá vytěžený soubor faktury a případně další přílohy, které se podařilo vytěžit.
  • Faktury došlé - Šablony pro tvorbu dokladů: nová funkčnost využívaná při vytěžování faktur. Zaveden katalog šablon, kde je možné pomocí tlačítka "Přenesení dokladu do šablony pro tvorbu dokladů" vytvořit šablonu či více šablon (pomocí multiselectu) podle existujících FD. Při vytěžování dokladů dochází ke spojení s příslušnou šablonou a dle nastavení různých kritérií dojde k dotažení údajů: 1) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu a celkové částky: celá šablona se převezme do vytěženého dokladu. 2) Kritérium podle firmy, měny, typu dokladu bez nutnosti zadávat částky a DPH: tyto hodnoty se automaticky doplní podle vytěžených údajů. V šablonách jsou implementovány klíčová slova (např. #rok#, #pololeti#, #ctvrtleti#, #mesic#, #firma#), která se nahradí odpovídajícími hodnotami. Pro posun o další období je možné v klíčovém slově použít +1 nebo -1 (např. #mesic+1# nebo #rok-1#, atd.).
  • Browser dokladů - úprava chování tlačítka pro editaci předmětu a poznámky dokladu. Nově se toto tlačítko zobrazuje i u dokladů, u kterých je standardně povolena editace.
  • SPC=Workflow: Rozšíření funkčnosti schvalování dokladů. Na záložce Workflow je možné nově doklad přiřadit skupině uživatelů Workflow.

Sklady

  • Pohyby zboží - rozšíření detailu pohybů zboží - záložka Související doklady. Pro příjemky přidána nová záložka Ostatní závazky, pro výdejky záložka Ostatní pohledávky.
  • SPC=Eshop: rozšíření funkčnosti souvisejících produktů na kartě zboží. Kromě původního výběru souvisejícího zboží je možné vybrat i sortimentní skupinu nebo kategorii zboží jako související produkty. Související sortimentní skupiny a kategorie se nyní zobrazují spolu se souvisejícím zbožím v řádkovém gridu na kartě zboží. Navíc bylo přidáno třídění podle nových položek – sortimentní skupiny a kategorie.
  • Tiskové sestavy - Sumář tržeb a pohybů - do sestav doplněn nápočet ostatních nákladů z hlavičky příjemek zboží. Upraveno v sestavách: SumarTPZ001 Sumář tržeb a pohybů zboží a SumarTPZ002 Sumář tržeb a pohybů zboží + ziskovost.
  • SPC=Skladová místa: Na skladové místo byl zaveden unikátní klíč pro EAN pro potlačení duplicit. Kontrola byla přidána jak do databáze, tak do detailu skladového místa při uložení. Browser skladových míst rozšířen o sloupce Množství a Prázdné skladové místo. Řádky, které představují prázdná skladová místa (bez zboží), jsou nyní označeny světle zelenou barvou. Do browseru doplněn filtr pro třídění podle Skladu, Firmy, Množství, a příznaků Evidovat na skladovém místě a Prázdné skladové místo. Při tvorbě výdejky nebo skladové přípravy výdeje se nově automaticky vybere skladové místo s jediným kladným stavem, pokud existuje. Toto místo se přidá automaticky, aniž by bylo nutné otevírat formulář, pokud zadané podmínky odpovídají. V meziskladových převodech se tento algoritmus nepoužívá, jelikož uživatel musí ručně určit, kam má být zboží v příjmovém skladě přijato. Při plnění zakázky výdejkou nebo skladovou přípravou výdeje se nyní skladová místa automaticky doplní na základě jediného skladového místa s kladným stavem, pokud splňuje všechny podmínky.

Daně

  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Daně: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňové přiznání DPH, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení a Silniční daň.
  • DPH - Daňové přiznání - doplněn chybějící Druh = Dodatečné/Opravné.

Mzdy

  • Změny ve výpočtu srážek ze mzdy od 1.10.2024. U nepřednostních exekucí, kdy je jich 4 (včetně) a více, tak se nově sráží ze 2/3 zbytku čisté mzdy. Jinak zůstávají pravidla pro 1/3. V případě, že zaměstnanec doloží, že má starobní, invalidní nebo sirotčí důchod, sráží se také pouze z 1/3 i když má více jak 4 výkony rozhodnutí. Implementace do výpočtu mzdy pro období od 2024/10. Pravidla pro posuzování počtu nepřednostních exekucí se uplatňují od měsíce následujícím po měsíci doručení. Tzn. vezmeme v potaz datum srážet od - do a od těchto datumů pak odvíjet následující měsíc vzniku a zániku 4. exekuce a změny srážení z 1/3 či 2/3.
  • Úprava Výkazu příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP - ve filtru před tiskem odstraněna nutnost vyplňování položky Typ akce (1 - Výkaz příjmů DPP, 2 - Nástup na DPP s výkazem příjmů, 3 - Skončení DPP s výkazem příjmů, 4 - Oprava DPP, 5 - Storno DPP). Nyní se Typ akce přiřazuje podle skutečného stavu (podle vyplněných datumů Zaměstnán od nebo Propuštěn se přiřazují kódy 2 nebo 3. Jinak se vyplňuje 1). Pro případy tisku s jinými kódy typu akce je možné použít jako dosud tisk z Katalogu zaměstnanců - tisková sestava MzKz/015 (zde je možné položku Typ akce vybrat). 
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - tisková sestava MzPOPP/001 - Přehled o platbě pojistného rozšířena pro pojišťovnu 205 (Česká průmyslová zdravotní pojišťovna) o novou volbu: Generovat také XDP soubor. Tento XDP soubor je pak možné odesílat prostřednictvím datové schránky. Pro zobrazení XDP je potřeba mít stažené editovatelné PDF z webových stránek pojišťovny (PPZ_2011_v30_CPZP_web.pdf). PDF musí být ve stejném adresáři jako XDP a stačí pak kliknout na XDP soubor a otevře se Acrobat Reader s PDF souborem, do kterého se natáhnou data z XDP souboru.
  • Tiskové sestavy - ZP - Přehled o platbě pojistného - do tiskové sestavy MzPOPP/002 - Přehled o platbě pojistného-rozpis po zaměstnancích doplněn tisk Číslo pojištěnce. Aktualizací programu je nevyplněná položka Číslo pojištěnce naplněna údaji podle rodného čísla.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - při ukládání karty zaměstnance doplněna kontrola u pracovního poměru na dobu určitou na vyplnění datumu u položky Sjednán do. Dále nebude možné zapsat položku Prodloužen do, pokud nebude vyplněn datum ve Sjednán no.
  • Nová funkčnost pro daňová hlášení: zaveden nový parametr uživatele - Mzdy: Automatické načtení XML souboru s daňovým hlášením. Pokud bude tento nový parametr aktivní, tak po exportu do XML Moje daně (bývalé EPO) se automaticky otevře načtený soubor daňového hlášení na portálu Moje daně v editovatelném formuláři ve webovém prohlížeči. Vytvořeno pro tyto formuláře: Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování zálohové daně a Vyúčtování srážkové daně.
  • SPC=Docházkové systémy: napojení na nový docházkový systém Z-Ware.

Katalogy a CRM 

  • Firmy - Katalog firem - napojení na nový systém CreditCheck, který bude povinný od 1.1.2025. Nový systém CreditCheck vyžaduje registraci, přístup bude možný pouze pomocí registrovaného jména a hesla. Pro uživatele zůstává zachována zpětná kompatibilita, což znamená, že až do 31.12.2024 bude funkční i starý systém, pokud nejsou vyplněny nové přihlašovací parametry. Parametry klienta byly rozšířeny o nové nastavení tohoto nového systému.
  • Firmy - Katalog firem - na záložku Obchodní podmínky doplněn kód příjemce a současně upraveno dotahování do dokladů. 
  • Katalogy - Země - aktualizace údajů.

Parametry a servis

  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): nová verze 2.7, která obsahuje významná vylepšení v oblasti bezpečnosti. 
  • Parametry klienta - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • Parametry klienta - E-mailing - nový parametr Používat příponu souboru ".isdoc". Při aktivním parametru se při odeslání ISDOC XML jako přílohy bude zobrazovat i ukládat soubor nikoliv s příponou XML, ale "isdoc".
  • Parametry uživatele - zavedena nová záložka Vytěžování dokladů - Redque API s parametry pro nastavení vytěžování dokladů.
  • SPC=Workflow: Parametry - Workflow - zaveden nový katalog Skupiny uživatelů pro Workflow. Parametry uživatele - doplněna nová záložka Skupiny Workflow. Daného uživatele je možné přiradit do příslušné skupiny Workflow. Parametry - Workflow - Stavy dokladů rozšířeny o oprávnění pro skupiny Workflow. Parametry klienta - Ostatní - Workflow - možnost nastavení používání Skupin uživatelů nebo skupin uživatelů pro Workflow.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 14028 - 14153)

15.7.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (14028 - 14153)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14153) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • SPC=Příspěvkové organizace: Tiskové sestavy - Příspěvkové organizace - Normalizované výkazy - do Výkazu zisku s ztrát doplněn sloupec Hospodářská činnost. Současně rozšířen i vzor s definicí čísel účtů (Ostatní - Příspěvkové organizace - Vzorce pro výpočet normalizovaných výkazů). Dále upraveny přílohy A.1, A.2, E.1, E.2, E.3 a E.4 - odpojeno od katalogu frází a napojeno na přílohy typu Text pro nadefinované doklady. Dále doplněna volba pro napočítávání minulého období na základě uzávěrkového dokladu pro počáteční zůstatek aktuálního období.

Prodej

  • Browsery dokladů (FV, ZLV, Prodejky, OP) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U vložených dokladů (bez řádků) je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů. V případě řádkových dokladů se tento rozpis zobrazí pouze v režimu náhledu.
  • Zálohové listy vydané - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL vydaných (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.
  • SPC=Platební terminály (SPC=Global Payments): úprava platebních terminálů Global Payments - nově se jako referenční číslo předává variabilní symbol (původně byla řada/číslo dokladu).
  • SPC=Přepravní služby: rozšíření funkčnosti v dotahování telefonu, kontaktu a e-mailu v přepravních službách. Aktuálně se prochází údaje v účastnících v zakázkách, kde se dotahuje telefon, kontakt a e-mail. Pokud zde nebude vyplněno, jako druhý krok se nově hledá v účastnících v dokladu.

Nákup

  • Browsery dokladů (FD, ZLD, OZ) - doplněno nové tlačítko Zobrazit/skrýt editovatelný rozpis. Pokud je tlačítko stisknuto, zobrazí se dělená obrazovka, kde v horní polovině je seznam dokladů (hlaviček) a v dolní polovině jsou údaje ze záložky Rozpis DPH. U jednotlivých dokladů je možné tento rozpis přímo editovat (bez nutnosti otevírání editace dokladu). Možnost editace dále váže na parametr uživatele - Účetnictví - Povolit editaci zaúčtovaných dokladů.
  • Zálohové listy došlé - do záhlaví doplněna nová položka Nevyúčtovávat. V případě, že bude položka zaškrtnuta, nebude se takový zálohový list nabízet k vyúčtování (položka Zbývá vyúčtovat = 0). Dále upravena tisková sestava Vyúčtování ZL došlých (Tiskové sestavy - Výpisy zálohových listů - Vyúčtování zálohových listů). Sloupec Nevyúčtovávat je doplněn i do browseru zálohových listů vydaných.

Sklady

  • SPC=Skladová místa: implementace Skladových míst. Zaveden nový katalog, browser a detail - Skladová místa (Sklady - Zboží). Pro pohyby zboží, skladovou přípravu a meziskladový převod vytvořena nová položka v řádcích pro definici skladových míst (obdobně jako šarže). Po kliknutí na příslušné tlačítko se objeví formulář pro přidávání, mazání a editaci skladových míst. Pro meziskladový převod navíc formulář pro skladová místa obsahuje zdroj i cíl skladového místa (pokud se převádí mezi sklady s evidencí skladových míst). Pro skladová místa zavedena tabulka stavů na skladových místech, která se bude aktualizovat podle pohybů zboží obdobně jako stav na skladě. Skladová místa napojena na kartu zboží, do záložky Sklady, dále na kartě zboží zprovozněn příznak Skladová místa, který obdobně jako příznak Šarže bude definovat, jestli zboží lze evidovat na skladové místo. Dále upraveny procedury pro záměnu a sloučení kódu zboží (sloučení umí i sloučit stavy na skladových místech) a záměnu kódu firmy. Detail skladu rozšířen o novou volbu Evidovat skladová místa (takovýto sklad potom bude umožňovat v pohybech definovat skladová místa u zboží, které má aktivní volbu Skladová místa). V tomto případě kontrola nedovolí uložit řádek pohybu bez definovaných skladových míst. Uzávěrka skladu rozšířena o skladová místa. Vytvořen formulář pro převod mezi skladovými místy v rámci jednoho skladu - v menu Sklady - Pohyby zboží. Rozšíření nového formuláře pro převod mezi skladovými místy, kde zdrojové skladové místo a cílové skladové místo rozšířeno o položku EAN, pomocí které se skladové místo dotáhne pípnutím čarového kódu.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - doplnění položky Název nadřazené kategorie do browseru.
  • SPC=eShop: E-shop - Kategorie zboží - do detailu a do browseru doplněn nový příznak Nezobrazovat filtry. 
  • SPC=eShop: Zboží - Katalog zboží a služeb - Karta zboží - eShop - Související produkty - rozšíření o novou funkci Hromadné vložení. Funkce je k dispozici při vytvoření nového souvisejícího produktu. V tomto případě se na detailu souvisejícího produktu objeví nová volba Hromadné vložení. Při aktivní volbě je umožněno pro Zboží v kombinaci multiselect a při uložení se pak vygenerují všechny související produkty podle vybraných v poli Zboží v kombinaci. Zohledňuje se i volba Vzájemně párovat, kde při hromadném vložení se vloží i příslušné záznamy do páru.

Zakázky

  • Zrychlení načítání dat ve všech browserech zakázek.
  • SPC=Přepravní společnosti: Zakázky - doplnění nové záložky Přeprava. V případě využívání alespoň jedné přepravní společnosti (Česká pošta, DPD a PPL) se tato nová záložka zobrazí. Na záložce přeprava je virtuální strom položek, který obsahuje údaje: Přepravce, Město a PSČ dodacího místa, Druh zásilky a službu.

Mzdy

  • Nové e-podání přes ČSSZ VREP od 1.7.2024 - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Katalog zaměstnanců - vytvořena nová sestava MzKz015 Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce. Sestava řeší export do XML i podání přes ČSSZ VREP a to buď pro jednoho nebo více zaměstnanců (v případě označení více karet zaměstnanců). Dále vytvořena stejná tisková sestava MzOSSZDPP v Tiskové sestavy - OSSZ - Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na DPP. V tomto případě se do sestavy zpracují všechny DPP za období zadané ve filtru.
  • SPC=emailing: rozšíření e-mailingu na Katalog zaměstnanců. Vytvořena nová záložka E-mailing s údaji pro odeslání e-mailu a přehledem odeslaných e-mailů, dále s možností posílat e-maily jednotlivě a s možností odesílat přiložené sestavy. Nově je možné odesílat mzdové sestavy: ELDP, Prohlášení k dani a Žádost o roční zúčtování.
  • Tiskové sestavy - Potvrzení - nová tisková sestava MzRekPP004 Doklad o výši měsíčních příjmů pro účely státní sociální podpory. Ve filtru je možné zadat období nebo kód zaměstnance a to i jako multiselect.
  • Katalog zaměstnanců - Dávky NP - rozšíření e-podání DZDPN o nový element pro rozlišení nemoci nebo úrazu.
  • Katalogy - Kódy změn pro ZP - rozšířeno o kódy R, S, X, Y, Z.
  • Katalog zaměstnanců - Výplata mzdy - doplněna nová položka IBAN. Současně implementováno automatické generování IBAN po zadání předčíslí, čísla účtu a kódu banky (včetně možnosti vytvoření přes nové tlačítko). Položka IBAN přidána do browseru a detailu plateb. Dále doplněno i do tvorby bankovních příkazů z browseru Platby.

Katalogy a CRM 

  • Katalog firem - ARES - přepracování dotazování do registru ARES (převedení na rozhraní Slug API) včetně celkového zrychlení.
  • Katalog firem - na nový parametr klienta (Katalogy - Hlídání duplicity DIČ) se provádí kontrola na duplicitní zadání položky DIČ při ukládání karty firmy.
  • Katalogy - Akce - Rozšíření sestav akcí o pohyby zboží: Akce002 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci, Akce003 - Analytická evidence z prodeje a nákupu na akci - po firmách. Pohyby zboží se do sestavy napočítávají přes kód pohybu spojený s kontem. Zohledňuje se akce v řádcích i v hlavičce pohybu zboží.
  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): úprava použití e-mailu při hromadném automatickém odesílání urgencí. Nyní se automatická urgence odesílá na e-mailovou adresu z karty firmy na záložce E-mailing (Automatické urgence). V případě, že tento e-mail není vyplněn, vezme se e-mail ze záložky Obecné na Kartě firmy.

Parametry a servis

  • Parametry klienta - Účetnictví - rozšíření funkčnosti parametru "Doklady účtovat s datem uskutečnění plnění". Parametr se nově uplatní i při vyúčtování zálohového listu vydaného nebo došlého. Pokud je parametr aktivní tak se při tvorbě vyúčtování zálohy nastaví položka Datum zálohy na DUZP vyúčtovacího dokladu. Pokud parametr aktivní není, tak se Datum zálohy nastaví na datum vystavení vyúčtovacího dokladu. 
  • Parametry klienta, parametry uživatele - E-mailing - Mzdy - rozšířeno na dvě záložky Výplata mezd a Karta zaměstnance. Možnost definice název souboru, předmětu a zprávy.
  • SPC=Eshop: Parametry klienta - Sklady - Zvýraznit akční zboží a doprodej (pro e-shop). Do browseru zboží přidány nové sloupce Akční zboží a Doprodej (s hodnotami maloobchod, velkoobchod, všude nebo prázdný sloupec). Přidání je nutné z důvodu, že se bude podle těchto sloupců obarvovat řádek. Na aktivní nový parametr klienta a SPC E-shop se v případě akčního zboží obarví řádek v browseru světle modře a v případě doprodeje pak světle zeleně.
  • Parametry uživatele - nový parametr ve Sklady - Editovat skladovou přípravu ve stavu Provedeno. Pokud bude tento parametr uživatele aktivní, tak půjde editovat skladová příprava příjmu ve stavu Provedeno (parametr vytvořen zejména kvůli možnosti editovat ostatní náklady).

Ostatní

  • SPC=Emailing: rozšíření e-mailingu o možnost definovat název firmy v názvu souboru  #firmanazev# (z názvu firmy se odstraní všechny znaky, které jsou nepovolené pro název souboru).
  • Nápověda - Vzdálená podpora - úprava ve spouštění Rychlého pomocníka, který se na některých verzích Windows 11 nespustil.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13991 - 14027)

15.2.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (13991 - 14027)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (14027) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Katalogy - Řady faktur vydaných, Řady zálohových listů vydaných, Řady prodejek, Řady ostatních pohledávek - rozšíření vzorců v položkách: Šablona pro tvorbu evidenčního čísla a Šablona pro tvorbu variabilního symbolu. Nově je možnost ve vzorci uvést pouze text nebo název sloupce (rada nebo cislo) v hranatých závorkách bez jakýchkoliv dalších parametrů. Nebo je možné využít nastavení se 4 parametry, kde jako první parametr je možné uvést cokoliv nejenom parametry: rada nebo cislo. (Podrobnou nápovědu k tvorbě vzorce je možné vyvolat přímo z formuláře řady dokladu).

Nákup

  • Katalogy - Řady faktur došlých, Řady zálohových listů došlých, Řady ostatních závazků - rozšíření vzorců v položkách: Šablona pro tvorbu evidenčního čísla a Šablona pro tvorbu variabilního symbolu. Nově je možnost ve vzorci uvést pouze text nebo název sloupce (rada nebo cislo) v hranatých závorkách bez jakýchkoliv dalších parametrů. Nebo je možné využít nastavení se 4 parametry, kde jako první parametr je možné uvést cokoliv nejenom parametry: rada nebo cislo. (Podrobnou nápovědu k tvorbě vzorce je možné vyvolat přímo z formuláře řady dokladu).

Daně

  • DPH - Kontrolní hlášení - Export do Moje daně - změna struktury XML souboru pro rok 2024.

Mzdy

  • Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/012 - Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti - aktualizace vzoru tiskopisu s platností od 1.2.2024.
  • Katalog zaměstnanců - Dávky NP - v případě pořízení Pracovní neschopnosti/nemocenské, kdy je zaškrtnut příznak Editovat, tak při pokračování této dávky v dalším měsíci je doplněna hláška "Předchozí dávka NP byla editována. Zkontrolujte prosím výpočet dnů, hodin a částek a případně proveďte ruční úpravu.
  • Uzávěrkové operace - Uzávěrka měsíce - zrychlení procesu.

 Obecné

  • Přílohy - rozšíření položky pro název souboru z 200 znaků na 500 znaků.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13925 - 13990)

29.1.2024: Aktualizace SlimOffice 6.1 (13925 - 13990)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (13990) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Faktury vydané - obecné tiskové sestavy FaktVy - pro tisk faktur vydaných s datumem zdanitelného plnění po 1.1.2024 se zobrazuje již jedna snížená sazba DPH 12%. Pro případy, kdy bude po 1.1.2024 potřeba vytisknout doklad s 10% DPH, je možné použít tiskovou sestavu FaktVy/016 - Faktura vydaná pro 3 sazby DPH.
  • Katalogy - Plnění DPH uskutečněná - v browseru aktualizováno zobrazení snížené sazby z parametrů sazeb DPH (z 15% na 12%).

Nákup

  • Katalogy - Plnění DPH přijatá - v browseru aktualizováno zobrazení snížené sazby z parametrů sazeb DPH (z 15% na 12%).
  • Zápočty - funkce párování a přenos do úhrad jsou nyní sloučeny do jednoho kroku. Po napárování řádku zápočtu okamžitě dochází k přenosu do úhrad. Toto chování je způsobeno automaticky nastaveným parametrem uživatele - Nákup - Zápočty - Sloučení funkcí párování a přenosu do úhrad do jednoho kroku. Parametr je možné odškrtnout a program bude mít nadále funkce párování a přenos do úhrad oddělené, tak jako dosud.

Banka

  • Bankovní výpisy - funkce párování a přenos do úhrad jsou nyní sloučeny do jednoho kroku. Po napárování řádku bankovního výpisu okamžitě dochází k přenosu do úhrad. Toto chování je způsobeno automaticky nastaveným parametrem uživatele - Banka - Sloučení funkcí párování a přenosu do úhrad do jednoho kroku. Parametr je možné odškrtnout a program bude mít nadále funkce párování a přenos do úhrad oddělené, tak jako dosud.

Pokladna

  • Pokladní doklady - funkce párování a přenos do úhrad jsou nyní sloučeny do jednoho kroku. Po napárování řádku pokladního dokladu okamžitě dochází k přenosu do úhrad. Toto chování je způsobeno automaticky nastaveným parametrem uživatele - Pokladna - Sloučení funkcí párování a přenosu do úhrad do jednoho kroku. Parametr je možné odškrtnout a program bude mít nadále funkce párování a přenos do úhrad oddělené, tak jako dosud.

Daně

  • DPH - Daňové přiznání - nová tisková sestava DPH_VZOR/024 - Přiznání k DPH, vzor č. 24, DPH_VZOR/025 - Přiznání k DPH, vzor č. 24 - barevně.
  • DPH - Kontrolní hlášení - nová tisková sestava DPHKontr/004 Kontrolní hlášení - oficiální vzor tiskopisu - od ledna 2024 (vzor č. 2).

Mzdy

  • Aktualizace parametrů výpočtu pro období od 1.1.2024 do 31.12.2024: Základní nezabavitelná částka na osobu povinného = 12.705,00 Kč, Základní částka na vyživovanou osobu = 3.176,00 Kč, Bez omezení srážet nad = 28.585,50 Kč. Doplněn nový parametr Délka týdenní pracovní doby pro DPP a DPČ pro účely dovolené = 20 hod/týdně.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - napojení výpočtu dovolené u DPP a DPČ od 1.1.2024. Aktualizací programu dojde na záložce Dovolená k výpočtu výměry dovolené u všech zaměstnanců s druhy pracovních poměru DPP a DPČ. Výměra se vypočítá jako násobek výměry dovolené v týdnech (položka na Kartě zaměstnance - Dovolená) krát 20 hod (hodnota z Parametrů výpočtu - Délka týdenní pracovní doby pro DPP a DPČ). Výpočet položky Nárok na dovolenou se u DPP a DPČ počítá odlišně od pracovních poměrů. Na záložce dovolená je pro DPP a DPČ doplněno nastavení pro výpočet dovolené podle: skutečných hodin z výpočtů nebo podle ručně vyplněného počtu hodin za rok (např. jako předpoklad). Aktualizací programu se nastaví položka Odpracované hodiny = skutečné z výpočtů. Program výpočet nároku dovolené počítá postupně, tak jak zaměstnanec pracuje podle jeho dosud opracovaných hodin.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - nová funkce pro výpočet Předpokládaného odchodu do důchodu. Doplnění nových položek a implementace výpočtu datumu předpokládaného odchodu do důchodu. Na základě datumu narození zaměstnance, pohlaví a počtu vychovaných dětí se pomocí stisknutí tlačítka Vypočítat tento předpokládaný datum vypočítá. Graficky přeuspořádané položky na záložce Sociální pojištění a vytvoření nové záložky Důchodové pojištění. Datum předpokládaného odchodu do důchodu doplnění i do browseru karet zaměstnanců.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/002 - Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání) - předfiltr před sestavou rozšířen na všechny položky. Údaje z předfiltru se dotahují jak do tiskové sestavy, tak i do exportovaného souboru XML.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz24/013 Prohlášení k dani - pro sestavu doplněn předfiltr pro možnost vyplnění položek formuláře.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - do předfiltru tiskové sestavy MzNemoc24/001 Příloha k žádosti doplněna možnost pro podání Opravného podání.
  • Tiskové sestavy - Seznam zaměstnanců - doplněna nová sestava MzPD/001 - Předpokládané odchody do důchodu. Po potvrzení filtru se vytisknou zaměstnanci, kteří mají předpokládaný datum odchodu do důchodu v zadaném mzdovém období.
  • SPC=Veřejné služby a správa: Nové platové tabulky od 1.1.2024.

 Katalogy a CRM

  • Karta firmy - Spolehlivost plátce - rozšířena funkčnost u dotahování čísel účtů o položku IBAN a SWIFT.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení uživatele - pro oblasti Banka, Pokladna, Zápočty automaticky nastaven nový parametr "Sloučení funkcí párování a přenosu do úhrad do jednoho kroku".