Co se změnilo od 6.1.2023 pro e-shopy?

 

Zaregistrovali jste novinky pro e-shopy?

Co se měnilo od 6. 1. 2023?

 

Internetové obchody od ledna zasáhly nejrozsáhlejší změny v regulaci prodeje zboží spotřebitelům od roku 2014. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s advokátní kanceláří MKA Nosko připravila v roce 2022 přehled těch nejdůležitějších novinek, které na e-shopy dopadnou a kterým se musí přizpůsobit. A to již od 6. ledna 2023!

Novelizace občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele zapracovala nové

směrnice EU, jež přinášejí důležité změny do oblasti prodeje zboží. Má za cíl také odstranit

řadu chyb z předchozích českých implementací směrnic EU, a to včetně řádného zapracování ustanovení směrnice o právech spotřebitelů.

Každý kdo provozuje, nebo se stará o e-shop by tak měl věnovat pozornost problematice: 

  • Prezentování slev
  • Uživatelské recenze
  • Odpovědnost za vady zboží a nároky spotřebitele z nich vyplývající, a to včetně digitálních
  • prvků
  • Označení objednávkového „tlačítka“
  • Poskytování služeb či digitálního obsahu na internetu
  • Maximální lhůta pro dodání zboží
  • Přednastavené souhlasy spotřebitele s dalšími placenými plněními
  • Dynamická cenotvorba
  • Povinnost vydat potvrzení o uzavřené smlouvě
  • Regulace zprostředkovatelských platforem
  • Možnost požadovat skladné v případě nepřevzetí věci po vyřízení reklamace
  • Stav vraceného zboží po odstoupení od smlouvy spotřebitelem do 14 dnů
  • Povinnost informovat spotřebitele, že nemá právo odstoupit od smlouvy


Vzorové obchodní podmínky - AKTUÁLNÍ VERZE KE STAŽENÍ (včetně změn účinných od 6. 1. 2023) vám může usnadnit práci.
Vzorové obchodní podmínky APEK | Asociace pro elektronickou komerci – APEK

 

Společnost SLIM, s.r.o. je členem APEK, spojte s naším obchodním oddělením a my vám rádi informace poskytneme.

Nebo odpovědi i na další otázky naleznete na webových stránkách www.apek.cz .

 

 

Přepravní služby

Přepravní služby, tisk přepravních štítků umožňuje SlimOffice již řadu let, nicméně v roce 2022 jsme propojili přepravní služby pomocí API, což výrazně zrychlilo a zjednodušilo tisk štítků. A navíc umožnilo používat ParcelBox a ParcelShop. V roce 2023 bude do přepravních služeb přidána možnost tisku štítků Zásilkovny.

SlimShop 2.0

SlimShop 2.0
nová verze internetového obchodu přináší plně responzivní design s podporou cizích měn a multijazyčností.

 V dnešní době je prezentace výrobků a zboží na internetu v podstatě nezbytností. SlimShop je plně propojen s informačním systémem SlimOffice a respektuje obchodní zvyklosti společností, jako je dělení zákazníků do skupin, cenotvorba, zakázky, skladová evidence, odesílání informačních e-mailů. Vytvořili jsme pro Vás aplikaci, která ve spojení se SlimOffice nabízí řešení pro efektivní způsob prodeje nebo prezentace na internetu v různých jazykových mutacích a to jak B2B tak i B2C.

ww.mefo.cz/, https://www.cyklonaradi.cz/, b2b.beam.cz


Pro více informací o aplikaci, jejích možnostech a využití kontaktujte obchodní oddělení SLIM, s.r.o.

Nařízení GDPR a ochrana dat ve SlimOffice

Informační systém SlimOffice je připraven Vám pomoci s ochranou osobních údajů a plnit požadavky nařízení GDPR.
S pomocí modulu GDPR budete mít přehled o zpracování osobních údajů, o tom jaká data a za jakým účelem shromažďujete.

Informační systém SlimOffice je připraven Vám pomoci s ochranou osobních údajů a plnit požadavky nařízení GDPR. SlimOffice disponuje řadou parametrů a oprávnění, pomocí kterých se zabezpečí, kdo k jakým údajům má přístup a kdo s jakými údaji může nakládat. A v logovacích tabulkách je zapsáno jaký uživatel s jakými daty nakládal.

Nicméně samotný software firmu na GDPR nepřipraví. Každá firma musí analyzovat své procesy a dle potřeby upravit práci s osobními údaji.

Co je vlastně GDPR? Stručná rekapitulace:

Nařízení (EU) 2016/679 (GDPR) představuje právní rámec ochrany osobních údajů platný na celém území EU, který hájí práva jejích občanů proti neoprávněnému zacházení s jejich daty a osobními údaji. GDPR přebírá všechny dosavadní zásady ochrany a zpracování údajů, na nichž unijní systém ochrany osobních údajů stojí a potvrzuje, že ochrana cestuje přes hranice současně s osobními údaji.

Veškeré informace k GDPR najdete na stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů:

https://www.uoou.cz/zakladni-prirucka-k-gdpr/ds-4744/p1=4744
 

Modul GDPR

S pomocí tohoto modulu budete mít přehled o zpracování osobních údajů, o tom jaká data a za jakým účelem shromažďujete. Ke každému zpracování můžete vytvořit příslušný souhlas se všemi parametry, které nařízení EU vyžaduje. Znění souhlasu může být následně použito v tiskové sestavě nebo publikováno na internetu k elektronickému zpracování.

Nesmíme opomenout, že osobní údaje zpracováváme i v případech, kde bychom to možná nečekali.

Příkladem mohou být následující situace:

Poskytujete služby nebo prodáváte služby klientům na základě faktury?

Pak i faktura obsahuje osobní údaje. Jedná se o smluvní vztah a zákonnou povinnost účetní doklady po jistou dobu uchovávat, proto ke zpracování těchto údajů nepotřebujete souhlas klienta, ale máte povinnost tato data chránit před únikem a zodpovídáte za jejich zabezpečení!

Řídíte malou firmu, která zaměstnává  jen dva zaměstnance a obchoduje jen na úrovni B2B, tedy nikoliv s fyzickými osobami?

I v tomto případě osobní data zpracováváte – minimálně personální a účetní údaje o vlastních zaměstnancích. Opět se jedná o smluvní vztah, na jehož základě není třeba souhlas se zpracováním osobních údajů, ale tato osobní data musíte pod hrozbou sankcí chránit proti úniku.

Příklady použití modulu GDPR ve SlimOffice:

1. Definice druhu a účelu zpracování

Poté co si uděláte pořádek v osobních údajích, které zpracováváte, a získáte tím přehled o tom, které údaje, za jakým účelem a jak zpracováváte, založíte záznamy do SlimOffice. Pro každý účel zpracování založíte jednoduše nový záznam Definice souhlasů (zpracovávaných údajů) v oblasti Katalogy > GDPR > Definice souhlasů. Tímto budete mít aktuální přehled o zpracovávaných datech osobních údajů, který kdykoliv můžete zobrazit nebo vytisknout pro případnou kontrolu nebo jej použít při školení zaměstnanců o nakládání s osobními údaji. Pokud pro zpracování údajů bude vyžadován souhlas, vložíte plné znění souhlasu přímo k definici.
Tento souhlas poté může být použit jako tisková sestava určená k získání podpisu nebo může být obsah použit v elektronické podobě pro publikování na internetu, např. na SlimShopu.

2. Evidence konkrétních souhlasů se zpracováním

Pro každý konkrétní souhlas vytvoříme záznam v Evidenci souhlasů v oblasti Katalogy > GDPR > Evidence souhlasů. Souhlasy jsou napojeny na agendy SlimOffice, tzn. vytváříme souhlas pro konkrétní firmu, kontakt ve firmě, pracovníka nebo zaměstnance. Evidujeme datum udělení souhlasu a datum konce platnosti souhlasu. Případné odvolání souhlasu vyřešíme změnou data konce platnosti a ev. poznámkou s důvodem nebo způsobem odvolání souhlasu.

Modul GDPR umožňuje také hromadné vkládání souhlasů pro souhlasy získané externě mimo SlimOffice.