Novinky v programu SlimOffice 5.1 (build 11673 - 11730)

5.6.2018: Aktualizace SlimOffice 5.1 (11730)

Aktualizace obsahuje zejména nový modul GDPR - Evidence zpracování osobních údajů a novou dávku nemocenského pojištění "dlouhodobé ošetřovné" v oblasti Mzdy, platnou od od 1.6.2018.

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Normalizované výkazy - ve filtru před tiskem jsou v položkách Výchozí sestava Typ sestavy barevně (modrou barvou) podbarveny sestavy, které jsou v parametrech klienta - Účetnictví nastaveny a které dle zařazení do kategorie, účetní jednotka používá.
  • Tiskové sestavy - Normalizované výkazy - pro vzory roku 2016 vytvořeny varianty tisku v němčině a angličtině.

Sklady

  • Katalogy - Sortimentní skupiny - doplněny nové položky Značka (pro e-shop) a Počet desetinných míst pro CJ (údaj se dotahuje z parametrů klienta). Po vyplnění sortimentní skupiny v kartě zboží se tyto položky uplatní a dotáhnou do karty zboží.

Majetek

  • Tiskové sestavy - Výpisy majetku - tisková sestava MajPrehled/003 - doplněny sloupce Datum zařazení, Datum vyřazení, Vyřazeno v ZC účetní, Vyřazeno v ZC daňové.
  • Tiskové sestavy - Výpisy odpisů - tisková sestava MajOdpis/001 - doplněna položka Zařazeno (datum zařazení).

Daně

  • DPH - Daňové přiznání, Souhrnné hlášení, Kontrolní hlášení - volba Třídit dle rozšířena o další možnosti (Kód, Rok+číslo+pořadí, Druh, Datum od, Datum do).

Mzdy

  • Nová dávka nemocenského pojištění od 1.6.2018 Dlouhodobé ošetřovné - doplněno v záložce Dávky NP (na kartě zaměstnance a ve výpočtu mzdy), vytvořena nová tisková sestava MzNemoc18/004 - Příloha k žádosti o dávku od 1.6.2018 a export ve formátu XML (NEMPRI18 od 1.6.2018).
  • Řešení tzv. sick days (zdravotní volno s náhradou mzdy). Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - nová záložka Sick days pro evidenci výměry, nároku, čerpání a zůstatku dnů, které zaměstnavatel poskytuje zaměstnancům jako zdravotní volno s náhradou mzdy. Zůstatek dnů se do dalšího kalendářního roku nepřevádí. Program hlídá, aby nedošlo k přečerpání nároku dnů v rámci kalendářního roku. Zavedena nová platová složka #SICKDAYS s novou definicí položky Náhrada = sick days.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/005 - do předfiltru doplněna možnost pro tisk položky Údaj o druhu konaných prací - buď z položky Zaměstnání nebo z Profese.

Katalogy

  • Nový modul GDPR - Evidence zpracování osobních údajů (původně Evidence souhlasů). Katalog Definice zpracování osobních údajů (původně Definice souhlasů) - možnost obecného nadefinování různých druhů souhlasů, tj. druhů zpracovávaných osobních údajů včetně definice plného znění souhlasu, zpracovatele, místa uložení souhlasu, délky platnosti souhlasu, apod. Browser Evidence zpracování osobních údajů (původně Evidence souhlasů) - samotná evidence udělených souhlasů se zpracováním osobních údajů (tj. příslušných druhů souhlasů) ze strany zákazníka - tj. firmy či kontaktu v katalogu firem, pracovníka nebo zaměstnance na příslušnou dobu (platnost od-do) s možností uvedení způsobu získání souhlasu či přiložení přílohy. Nové tiskové sestavy: GDPREvid/001 - Udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů, GDPREvid/002 - Odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů. Nová funkce pro Hromadné vložení do evidence zpracování osobních údajů (lze ji vyvolat z browseru Definice zpracování osobních údajů) - podle aktuálního druhu souhlasu se předvyplní formulář, ve kterém se vybere hromadné vložení pro firmy, kontakty, zaměstnance či pracovníky.

 Parametry

  • SPC=Docházkové systémy: nový parametr klienta - Mzdy - Kopírovat kód do položky Osobní číslo (na kartě zaměstnance). Pokud nebude při ukládání nově vytvořené karty zaměstnance vyplněna položka Osobní číslo pro docházkové systémy, tak se do této položky zkopíruje kód zaměstnance. Současně vytvořena opravná procedura Parametry a servis - Opravné procedury - Mzdy - Kopírovat kód do položky Osobní číslo (na kartě zaměstnance) - tato procedura natvrdo ve všech kartách a obdobích zkopíruje kód do osobního čísla zaměstnance.
  • SCP=Korekce SC - vytvořen nový parametr klienta - Sklady - Zákaz zaúčtování pohybů zboží bez korekce - pokud bude parametr nastaven, tak není dovoleno pohyb zboží zaúčtovat.

Novinky v programu SlimOffice 5.0 (build 11605 - 11672)

28.3.2018: Aktualizace SlimOffice 5.0 (11672)

Aktualizace obsahuje nový modul GDPR, sloužící pro evidenci souhlasů se zpracováním osobních údajů. Aktualizace je současně povinná pro uživatele modulu Mzdy a pro zpracování mezd za období 2018/03 z důvodu aktualizace státních svátků pro rok 2018!

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Saldo ke dni - nová tisková sestava SALDOPor/008 - Saldo bez prvotní evidence - optimalizace pro Excel.

Prodej

  • FV, ZLV, Prodejky, OP - formulář dokladu - záložka Řádky - řádek typu "text" rozšířen na víceřádkový text.
  • Katalogy - Kódy prodeje - doplněna možnost třídění podle sloupce Aktivní.

Nákup

  • Katalogy - Kódy nákupu - doplněna možnost třídění podle sloupce Aktivní.

Sklady

  • Sortimentní skupiny - záložka Parametry rozdělena na dvě záložky Parametry definice a Parametry hodnoty. Parametry definice slouží pro propojení použití nebo nepoužití parametrů karet zboží se sortimentní skupinou. V hodnotách se zobrazují pouze parametry, které boudou v definicích zaškrtnuté jako "Použít". Při odškrtnutí parametru na záložce Parametry definice je uživatel upozorněn, že při uložení se smaže hodnota parametru jak z karet zboží, tak ze sortimentní skupiny.
  • Katalog zboží a služeb - Karty zboží - nový systém vazby na parametry dokladů - pokud na kartě zboží není definována žádná sortimentní skupina, tak se nově dotahují všechny parametry pro karty zboží.
  • Katalog zboží a služeb - Karty zboží typu Kusovník - záložka Kusovník - do detailu definice Komponent doplněna nová položka Pořadí.
  • Katalog zboží a služeb - Karty zboží - Přlohy - Specifikace - uživatelsky zjednodušeno a zpříjemněno zadávání nové přílohy.
  • Katalog zboží a služeb - Karty zboží - eShop - Kategorie - doplněno nové tlačítko pro možnost rozkopírování katergorií podle prefixu kódu pro varianty.
  • Skladová příprava - na ikonu pro editaci Dodacích a platebních podmínek umožněno editovat také položku Kód pohybu.
  • Pohyby zboží - Související doklady - rozšíření o Skladovou přípravu výdeje (u VZ) a Skladové přípravy příjmu (u PZ).
  • Skladová příprava - Související doklady - rozšířeno o Výdejky zboží (u SPV) a o Příjemky zboží (u SPP).

Objednávky

  • Plnění objednávky příjemkou zboží - upravena logika v dotahování skladu. V hlavičce příjemky zboží se prvotně nastaví sklad z objednávky. Pokud v objednávce není vyplněn, pak se nastavuje z parametru uživatele Nabízení sklad, pokud není vyplněn, tak z parametru klienta Nabízení sklad.
  • Objednávka - pořízení nové objednávky či funkce Zakázky - Objednávka k zakázce - vytvořen nový parametr klienta Rozpad kusovníku. Na dotaz je možné nechat kartu kusovníku rozpadnout na jednotlivé komponenty.
  • Objednávky - Řádky - doplněno nové tlačítko pro možnost importu řádek z CSV (ve stejné struktuře jako import v Zakázkách) včetně importu karet variant.

Zakázky

  • Zakázky - Řádky - tlačítko pro import řádků z CSV - rozšířeno o možnost importu karet variant.

Mzdy

  • Katalog státních svátků - aktualizace pro rok 2018! Bez spuštění této aktualizace nezpracovávejte mzdy za období 2018/03 z důvodu chybějících svátků v pracovním kalendáři!
  • Uzávěrka měsíce - program nově kontroluje, zda mají všichni zaměstnanci ve stavu vyplněné rodné číslo. Pokud vyplněné není, není možné uzávěrku spustit a tím pádem je nutné nejprve rodné číslo doplnit do karty zaměstnance. V případě, že rodné číslo neznáte, doporučujeme zde zadat datum narození (např. ve formátu RRMMDD). V případě, že neznáte ani datum narození, pak je vhodné do této položky vyplnit kód zaměstnance.
  • Katalog zaměstnanců - do browseru doplněny sloupce ze záložky Personální údaje: Zaměstnání, Profese, Platová třída.
  • Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz/005 - Potvrzení o zaměstnání - doplněny údaje o délce pracovněprávního vztahu a tabulka Zákonných srážek ze mzdy.
  • Výpočty - Platby - Úprava tvorby bankovního příkazu. Po výběru bankovního účtu se uplatní příznak z definice bankovního účtu Splatnost pouze v pracovní dny.
  • Katalog zaměstnání - doplněn příznak Aktivní.

Katalogy

  • Nový modul GDPR - Evidence souhlasů. Nový katalog Druhy souhlasů - možnost obecného nadefinování různých druhů souhlasů, tj. druhů zpracovávaných osobních údajů včetně definice plného znění souhlasu, zpracovatele, místa uložení souhlasu, délky platnosti souhlasu, apod. Nový browser Evidence souhlasů - samotná evidence udělených souhlasů se zpracováním osobních údajů (tj. příslušných druhů souhlasů) ze strany zákazníka - tj. firmy či kontaktu v katalogu firem, pracovníka nebo zaměstnance na příslušnou dobu (platnost od-do) s možností uvedení způsobu získání souhlasu či přiložení přílohy.
  • Katalog frází - text rozšířen z jednoho řádku na víceřádkový.
  • Katalog pracovníků - doplněn příznak Aktivní.
  • Katalog statusů firem - doplněna nová položka barva.

Parametry

  • Parametry klienta - Ostatní - EET - nový parametr Neodesílat platby platební kartou (od 1.3.2018 již není povinností odesílat platby platební kartou). Parametr platí pro způsoby úhrady: platební kartou a PayPal.
  • Parametry klienta - Akce, Výroba a servis - nové parametry pro 4 různé stavy a obarvení browseru výrobních a servisních zakázek (sloupec Kód).

Novinky v programu SlimOffice 5.0 (build 11565 - 11604)

26.1.2018: Aktualizace SlimOffice 5.0 (11604)

Aktualizace obsahuje novou legislativu pro zpracování mezd od 1.1.2018!

Prodej

  • Faktury vydané - nové tiskové sestavy FaktVy/211 - Dodací list včetně částek v angličtině a FaktVy/212 - Dodací list bez částek v angličtině.
  • Zálohové listy vydané - propojeno s automatickým pořízením výdejky zboží. Do řad ZLV doplněna možnost vyplnění řady VZ a kódů výdeje.

 Sklady

  • Pohyby zboží - browser a tiskové sestavy - do filtru doplněna nová položka Příjemce.
  • Pohyby zboží - Pořízení výdejky - vytvořena nová funkce Výdejka k zálohovému listu.
  • SPC=Půjčovna: Karta zboží - rozšířena záložka Dispozice-Půjčovna - od zadaného data se zobrazuje 10 řádek (vždy datum o den výše). Upraveno posuzování půjčeného zboží, které je: 1) k dnešnímu dni nevrácené 5 a více dní, ačkoliv mělo být vráceno, 2) k zadanému datu nevrácené (může a nemusí mít příznak Půjčeno), ale jeho termín půjčení od a do je v rozmezí zadaného datumu.

 Mzdy

  • Zaměstnanci - Dávky NP - zaveden nový typ dávky Otcovská poprodní péče, platná od 1.2.2018.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2018: MzKz18/007-Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz18/008-Potvzení o zdanitelných příjmech pro DPP a srážkovou daň, MzKz18/013-Prohlášení k dani, MzKz18/014-Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění (použije se poprvé až pro roční zúčtování za 2018), MzKz18/017-Potvrzení o uplatňování slevy na děti, MzKz18/018 - Oznámení plátce daně, MzKz18/019-Hlášení plátce daně o dani z příjmů vybírané srážkou, MzKz18/020-Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzNemoc18/001-Příloha k žádosti (NEMPRI16), MZNemoc18/002-Příloha k žádosti (NEMPRI15), MzNemoc18/003-Příloha k žádosti od 1.2.2018 (NEMPRI17).
  • Výpočty - Výpočet mezd - od 1.1.2018 upraven výpočet srážkové daně příjmů do 2.500 Kč v případech, kdy poplatník nepodepsal prohlášení k dani.
  • Výpočty - Výpočet mezd - záložka Dávky NP - rozšířeno o nový typ dávky Otcovská poprodní péče (platné od 1.2.2018).
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ18/001-Přehled o výši pojistného.
  • Tiskové sestavy - Přehled dávek nemocenského pojištění - rozšířeno o tisk nové dávky Otcovská poporodní péče.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - nová tisková sestava MzRVD17/001 - Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MzVSRD17/001-Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD17/002 - Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MzVD17/001-Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD17/002-Příloha č.1, MZVD17/003-Příloha č.3, MZVD17/004-Příloha č.4.
  • Ostatní - Parametry výpočtu - záložka Daň - zaveden nový parametr pro srážkovou daň: Základ do 2.500 Kč.

 Katalogy

  • Katalog firem - v případě, že se nevyplní položka DIČ, tak se automaticky odškrtne položka Plátce DPH.

Novinky v programu SlimOffice 5.0 (build 11471 - 11564)

22.12.2017: Aktualizace SlimOffice 5.0 (11564)

Upozornění: aktualizaci 11564 je možné spustit na verzi 11470 a vyšší

Prodej

  • Faktury vydané - do tiskové sestavy FaktVy/006 doplněn tisk QR kódu pro platbu. Podmínkou vygenerování QR kódu do sestavy je vyplnění položky IBAN do katalogu bankovních účtů (Banka - Katalogy - Bankovní účty).
  • Tiskové sestavy - Faktury vydané - Export pohledávek - do filtru doplněny položky Země odběratele a Země příjemce.
  • Faktury vydané - Urgence - vytvořen a napojen filtr.
  • Browsery dokladů (FV, Prodejky, ZLV, Ostatní pohledávky) - doplněn nový sloupec Částka bez DPH.

 Nákup

  • Browsery dokladů (FD, ZLD, Ostatní závazky) - doplněn nový sloupec Částka bez DPH.
  • SPC=Workflow - v broseru dokladů zobrazen nový sloupec Stav dokladu WorkFlow.
  • Ostatní závazky - nové tiskové sestavy OstZav/020 - Likvidační list ostatního závazku - údaje z rozpisu DPH a OstZav/021 - Likvidační list ostatního závazku - údaje z rozpisu DPH A5.
  • Parametry klienta - Nákup - položka pro definici splatnosti nově rozšířena na jednotlivé druhy dokladů: FD, ZLD, OZ.
  • SPC=splátkový kalendář - do detailu jednotlivých splátek doplněna řada a číslo souvisejícího bankovního příkazu. Při uhrazení bankovního příkazu (po ručním vyplnění datumu úhrady) se splátka označí jako uhrazená. Doklad se splátkami, které mají vyplněnou řadu a číslo bankovního příkazu nebo jsou uhrazené se nenabízí pro tvorbu dalšího bankovního příkazu.

 Sklady

  • Pohyby zboží - filtr pro browser a tiskové sestavy rozšířen o položku Výkon.
  • Pohyby zboží - Pořízení průběžky - nová funkce: Příjemka zboží + Skladová příprava výdeje.
  • Tiskové sestavy - tisková sestava Kolik objednat - filtr rozšířen o položku Má pohyby v období (tj. v zadaném období podle kterého se posuzuje skladová potřeba).
  • Šarže - úprava řazení šarží v browseru, v seznamu šarží v pohybech zboží a skladové přípravě a na kartě zboží. Dosud se řazení provádělo sestupně podle sloupců Expirace, Řada/číslo posledního příjmu. Nově se řazení provádí vzestupně.
  • Ostatní - Export/Import - nové formáty pro Přiřazení obrázků, specifikací a kategorií ke kartám zboží. Zcela změněna struktura CSV souborů! Ze starého exportu a importu zachovány sloupce zbozi, ean, nazev a obj_cislo. Nově doplněný sloupce s číslem ID přílohy nebo ID kategorie. Jako hodnota ve sloupci se exportuje pořadí. Pokud je v hodnotě uvedeno písmeno D, tak se importem daná příloha či kategorie vymaže. Sloupec specifikace_text zůstal zachován - pokud existuje, vytvoří se příloha specifikace s textem v hodnotě tohoto sloupce.
  • Karta zboží - funkce Rozkopírování specifikací, obrázků a parametrů pro karty zboží. Na nový parametr klienta - Ostatní - eShop "Rozkopírování obrázků, specifikací a parametrů dle shodných základů kódu varianty" se dle zadání v kartě zboží, která má vyplněný základ kódu varianty překopírují specifikace, obrázky a parametry do všech ostatních karet, které mají položku základ kódu varianty stejný se vzorovou kartou.
  • Katalogy - Sortimentní skupiny - rozšířeno o novou záložku Parametry s možností definovat parametry, které mají typ dokladu Karta zboží a podtyp příslušnou sortimentní skupinu. V detailu Karty zboží se v režimu Nový nebo Kopie po dotažení sortimentní skupiny zobrazuje dotaz, zda dotáhnout také parametry. V režimu Editace Karty zboží je možné parametry ze sortimentní skupiny dotáhnout pomocí nového tlačítka Převzít parametry ze sortimentní skupiny. V případě změny sortimentní skupiny se při ukládání smažou hodnoty parametrů pro původní sortimentní skupinu, která již není v kartě zboží vyplněna.

Zakázky

  • Nové parametry uživatele pro Výrobní a servisní zakázky: "Automaticky doplňovat datum zadání" - při povolení se automaticky nastaví datum zadání na datum pořízení. "Nadřazená akce povinná" (Ano/Ne/Dotaz).

Mzdy

  • Nové parametry výpočtu pro rok 2018. Poznámka: uzávěrku mzdového období 2017/12 je nutné spustit na této aktualizaci programu se zavedenými parametry pro rok 2018!
  • SPC=Veřejné služby a správa - nové platové tabulky od 1.11.2017.

Katalogy

  • Katalog firem - CreditcheckList - doplněno nové tlačítko, pomocí kterého se provede spojení s placenou webovou službou CreditCheckList - report s podrobnými informacemi o kredibilitě firem. Více informací na http://info.creditcheck.cz/display/MAN/CreditCheckList+web+CZ
  • Servisní funkce - Záměna kódu akce - nově umoženo sloučení kódu akce.

Parametry a servis

  • Parametry uživatele - EET - nový parametr "Při ukončení programu upozorňovat na neodeslané doklady do EET" s možností nastavení upozornění na neodeslané doklady uživatele nebo všechny doklady (všech uživatelů).
  • Parametry formulářů - rozšířeno o možnost nastavení v Režimu editace: Vše (platí pro všechny typy Nový, Kopie, Editace, Náhled) nebo Nový, Kopie, Editace, Náhled.
  • Parametry uživatele - nová záložka E-mailing - doplněny parametry pro zabezpečené spojení se SMTP serverem. Současně doplněna i možnost nastavení Předmětu a textu e-mailingové zprávy u FV, FD, ZLV, ZLD, OP, OZ, Prodejek, Zakázek, Objednávek, Mezd, PZ, Urgencí a AODV. Předmět a text e-mailu se nyní skládá z nastavení parametrů klienta + nastavení z parametrů uživatele.
  • E-mailing - rozšíření e-mailingu o možnost zaslání jako skrytou kopii.