Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13779 - 13924)

22.12.2023: Aktualizace SlimOffice 6.1 (13779 - 13924)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (13924) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Účetnictví

  • Tiskové sestavy - Rozvaha - ve filtru se nyní defaultně nastavuje příznak Součty analytických účtů (stejně jako je nastaveno ve Výsledovce).

Prodej

  • Zálohy - Zálohové listy vydané - vytvořeny nové tiskové sestavy: ZalVy301 Zálohový list vydaný - proformafaktura - německy, ZalVy302 Zálohový list vydaný - daňový doklad - německy.
  • Tiskové sestavy - Obchodní sestavy - Ziskovost zboží - rozšíření a úprava sestavy. Rozšířeno o možnost sestavení podle = sortimentní skupiny nebo zboží, třídění podle = zboží, zisk v Kč nebo zisk v cj. V případě sestavení podle sortimentní skupiny se třídění uplatňuje v rámci sortimentní skupiny. V případě sestavení podle zboží se sestava neseskupuje a třídění se provádí v rámci celé sestavy. V závěru sestavy je možné zaškrtnutím v předfiltru zpracovat graf s možností zadání počtu položek zobrazených v grafu.
  • Ostatní - Import z ISDOC XML - úprava dotažení střediska do hlavičky dokladu, pokud je vyplněno v řadě dokladu (např. FV). V rozpisu DPH zůstává středisko dotažené z kódu prodeje.

Nákup

  • Ostatní - Import z ISDOC XML - úprava dotažení střediska do hlavičky dokladu, pokud je vyplněno v řadě dokladu (např. FD). V rozpisu DPH zůstává středisko dotažené z kódu nákupu.

Banka

  • Bankovní výpisy - úprava systému párování s využitím nového parametru uživatele Sloučení funkcí párování a přenosu do úhrad do jednoho kroku. Při nastaveném parametru se po napárování řádku BV na příslušný doklad současně automaticky provede i přenos do úhrad.
  • Bankovní výpisy - vytvořen nový parametr uživatele - Banka - Párování BV v cyklu. Na tento parametr se funkce Automatické párování a Přiřazení kódu debetu/kreditu chovají jinak. Po napárování nebo přiřazení kódu se zobrazuje browser obsahující napárované řádky bankovních výpisů. Po prohlédnutí a zavření tohoto okna se zobrazí zbylé nenapárované řádky BV a je možné pokračovat v párování nebo přiřazování kódů (bez nutnosti otevírání browseru přes menu).
  • Bankovní výpisy - Rozpis řádků pro typ řádku BV = hromadný - do browseru doplněna položka Rozdíl (vyčíslení rozdílu mezi celkovou částkou řádku a součtem jednotlivých řádků v rozpisu řádků BV).
  • Katalogy - Směrové kódy bank - aktualizace číselníku podle údajů ČNB k 1.11.2023.
  • Katalogy - Bankovní účty - při pořízení nového záznamu se nově generuje IBAN podle předčíslí, čísla účtu, kódu banky a země (pro CZ a SK). Na detailu doplněno nové tlačítko pro možnost vygenerování IBAN (pro případy, kde IBAN není dosud vyplněn).
  • Katalogy - Bankovní účty - po dotažení kódu banky se nově dotahuje SWIFT (pokud je u kódu banky vyplněn).

Sklady

  • SPC=EShop: E-Shop - Velikosti - doplněno třídění podle Pořadí.

Daně

  • Katalogy - Sazby DPH - zavedeny nové sazby od 1.1.2024: snížená (sazba 1) = 12%, základní (sazba 2) = 21%.
  • Silniční daň - pro Přiznání k silniční dani od roku 2023 a dále se sloupce 21, 24, 25 a 26 zaokrouhlují na 2 desetinná místa.

Mzdy

  • Nové parametry výpočtu pro období od 1.1.2024 do 31.12.2024.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - doplněna sada nových tiskových sestav pro rok 2024: MzKz24007 Potvrzení o zdanitelných příjmech, MzKz24008 Potvrzení o zdanitelných příjmech ze závislé činnosti, MzKz24012 Potvrzení o době trvání zaměstnání (pro OSSZ), MzKz24013 Prohlášení k dani, MzKz24014 Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění, MzKz24017 Potvrzení zaměstnavatele druhého z poplatníků pro uplatnění nároku na daňové zvýhodnění, MzKz24018 Oznámení plátce daně, MzKz24019 Hlášení plátce daně o dani z příjmů vybírané srážkou, MzKz24020 Potvrzení o uplatňování slevy na děti k daňovému přiznání.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - Dávky NP - doplněny tiskové sestavy pro rok 2024: MzNemoc24001 Příloha k žádosti o dávku NP, MzNemoc24002 Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti, MzNemoc24003 Žádost o změnu způsobu výplaty při dočasné pracovní neschopnosti.
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - vytvořena tisková sestava pro rok 2024: MzOSSZ24003 - Přehled o výši pojistného.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování srážkové daně - nové tiskové sestavy MZVSRD23001 Vyúčtování srážkové daně, MZVSRD23002 Příloha.
  • Daňová podání - Vyúčtování daně - Vyúčtování daně ze závislé činnosti - nové tiskové sestavy MZVD23001 Vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, MZVD23002 Příloha č. 1, MZVD23003 Příloha č. 3, MZVD23004 Příloha č. 4.
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - vytvořen nový výpočtový formulář pro roční vyúčtování daně roku 2023 a nová sestava MzRVD23001 Výpočet daně a daňového zvýhodnění.
  • Katalogy - Platové složky - pro platovou složku #ZAKLAD05 základní odměna - hodinová DPP nastaven příznak "Sledovat fond pracovní doby". Tento příznak je potřebný pro výpočet PHV a NZV u DPP. UPOZORNĚNÍ!: pro vlastní, ručně pořízené platové složky pro DPP (kódy bez počátečního znaku #) je potřeba příznak Sledovat fond pracovní doby zaškrtnout ručně! Pro tyto vlastní, ručně pořízené platové složky je potřeba spustit opravnou proceduru v Opravné procedury - Mzdy - Nastavení příznaku Sledovat fond pracovní doby v řádcích výpočtu. Tento postup je nutné provést před uzávěrkou měsíce 2023/12, aby došlo ke správnému výpočtu PHV u DPP za 4.Q.2023.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - příprava výpočtu dovolené u DPP od 1.1.2024. V období 2024/01 je nutné na všech kartách zaměstnanců s druhem pracovního poměru = DPP nastavit položky: Týdenní pracovní doba = 20 hod (tj. stanovená týdenní pracovní doba pro účely výpočtu dovolené u DPP) a Pracovní úvazek (hod/den). Pozor! tyto položky se vzájemně dopočítávají! Pokud to není žádoucí, je možné zaškrtnout příznak Nepřepočítávat. (Příklad: Týdenní pracovní doba = 20 hod, po potvrzení této položky se spočítá Pracovní úvazek = 4 hod/den. Zaškrtnutím příznaku Nepřepočítávat je pak možné opravit Pracovní úvazek např. na 1 hod/den a již nedojde k přepočítání položky Týdenní pracovní doba).
  • Katalog zaměstnanců - pro pracovní poměry = DPP (dohoda o provedení práce) navázán výpočet PHV a NZV.
  • Katalog zaměstnanců - do browseru doplněny sloupce PHV a NZV ze záložky Zaměstnanec. Jedná se o poslední známé údaje, které byly vypočteny v rámci uzávěrky posledního měsíce ve čtvrtletí.
  • Katalog zaměstnanců - Karta zaměstnance - vytvořeno nové zaškrtávací políčko "Žádost o roční zúčtování za předchozí rok". Tímto příznakem je možné označit zaměstnance, kteří o roční zúčtování daně požádali. V případě nastavení parametru klienta - Mzdy - Sledovat žádosti o roční zúčtování daně, se při přípravě Ročního zúčtování daně (Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci) zpracují pouze zaměstnanci se zaškrtnutým příznakem Žádost o roční zúčtování za předchozí rok. V případě, kdy má zaměstnanec souběh více pracovních poměrů, postačí, že bude příznak zaškrtnutý alespoň u jednoho z pracovních poměrů. V takovém případě se zpracují příjmy ze všech pracovních poměrů.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - ČSSZ VREP - napojeno na podání HZUPN - tj. podání ze sestavy MzNemoc23002 a MzNemoc24002 Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti. Dále napojeno podání ZZVDPN - tj. podání sestavy MzNemoc23003 a MzNemoc24003 Žádost o změnu způsobu výplaty při dočasné pracovní neschopnosti.
  • Tiskové sestavy - Potvrzení - MzRekPP/003 - Potvrzení o výši pracovního příjmu: v případě výběru více období je možné v předfiltru tiskové sestavy zaškrtnout volbu Rozpis po měsících. V takovém případě se pak vytisknou příjmy v jednotlivých měsících.
  • Výpočty - Docházka - zprovozněno mazání více označených záznamů.
  • Výpočty - Docházka - funkce Hromadné vložení napojena na parametr klienta - Mzdy - Nezobrazovat sloupce od a do v docházce. Při aktivním parametru se nezobrazuje možnost zadávat čas od a do (pouze počet hodin).

Katalogy a CRM

  • Katalog firem - Bankovní spojení - při pořízení nového záznamu se nově generuje IBAN podle předčíslí, čísla účtu, kódu banky a země (pro CZ a SK). Na detailu doplněno nové tlačítko pro možnost vygenerování IBAN (pro případy, kde IBAN není dosud vyplněn).
  • Katalog firem - Bankovní spojení - po dotažení kódu banky se nově dotahuje SWIFT (pokud je u kódu banky vyplněn).
  • Katalogy - PSČ - rozšíření kódu PSČ na 10 znaků.

Parametry a servis

  • Opravné procedury - Mzdy - Nastavení příznaku Sledovat fond pracovní doby v řádcích výpočtu. Tato opravná procedura slouží k doplnění příznaku Sledovat fond pracovní doby do výpočtů mezd od 1.10.2023 pro vybrané platové složky (zejména pro ty, které si uživatel pořídil sám) a pro správný výpočet PHV za 4.Q.2023. V případě, že si uživatel vytvořil vlastní platovou složku (např. pro odměnu DPP), je nutné nejprve ve Mzdy - Katalogy - Platové složky nastavit u této platové složky příznak Sledovat fond pracovní doby. Tyto kroky je potřeba provést před uzávěrkou měsíce 2023/12. Výpočet PHV se pak provádí v rámci uzávěrky 2023/12.
  • SPC=AODV (automatické odesílání datových výstupů): rozšíření o novou funkčnost pro odesílání, ukládání nebo exportování (libovolné) tiskové sestavy ve formátech PDF a CSV. Aktuálně napojeno na sestavy: NezaplPrep011 Rozbor pohledávek a závazků, Rozv001 Rozvaha, Vysl001 Výsledovka, Vysl007 Výsledovka srovnávací. V případě sestav rozvah a výsledovek se zpracují sestavy pro existující účetní běžné a příp. budoucí (pokud existuje).
  • Parametry - Nastavení klienta - drobné grafické uspořádání.

Obecné

  • Ve všech browserech je nově umožněno třídění podle vybraných položek a hledání podle prefixu dle vybraného sloupce. Nově je v každém browseru položka Třídit rozšířena o Označený sloupec. Pokud bude Označený sloupec vybrán, pak se po kliknutí na jakýkoli nadpis sloupce stává tento sloupec třídícím (data se dle tohoto sloupce setřídí). V případě, že se na nadpis tohoto sloupce klikne podruhé, sloupec se označí (podbarví šedou barvou) a tím se stává sloupcem, ve kterém je možné vyhledávat pomocí Prefixu. Díky této nově funkčnosti již není potřeba sloupec přemisťovat na první pozici, aby se na tento sloupec mohl použít Prefix. Dosavadní funkčnost však zůstává zachována a přemístění sloupce na první pozici s prefixovým vyhledáváním nadále funguje.
  • Do všech browserů doplněna nová ikona "Defaultní nastavení pro třídění, řazení, výběr a odznačení všech záznamů (Ctrl+D)". Pomocí této nové ikony se hodnoty v browseru (Třídění dle, Vzestupně A-Z/Sestupně Z-A, Výběr) defaultně nastaví tak, jako kdyby se nově browser otevíral.
  • Ve všech browserech v programu napojena zkratková klávesa Ctrl+A pro hromadné označení všech záznamů.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13651 - 13778)

2.10.2023: Aktualizace SlimOffice 6.1 (13651 - 13778)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (13778) je možné spustit na verzi SlimOffice 6.1 (13650) a vyšší.

Prodej

  • Faktury vydané - Prohlížení, opravy a tisk - do tiskových sestav doplněn tisk QR kódu pro platbu v sestavách: FaktVy/001 Faktura vydaná - standardní tvar, FaktVy002 Faktura vydaná - standardní tvar - s logem, FaktVy003 Faktura vydaná - Standardní tvar s IBAN a SWIFT, FaktVy005 Faktura vydaná - bez vytiskl, FaktVy007 Faktura vydaná - z rozpisu DPH, FaktVy008 Faktura vydaná - dobírková pro občany, FaktVy010 Faktura vydaná - tabulka DPH v cizí i běžné měně, FaktVy011 Faktura vydaná - standardní tvar - anglicky, FaktVy012 Faktura vydaná - režim přenesení daňové povinnosti s logem a razítkem, FaktVy013 Faktura vydaná - včetně údajů o hotovostní platbě, FaktVy014 Faktura vydaná - z rozpisu DPH s logem a razítkem, FaktVy015 Faktura vydaná - standardní tvar - anglicky, FaktVy020 Faktura vydaná - tabulka DPH v cizí i běžné měně - německy, FaktVy021 Faktura vydaná - standardní tvar - německy, FaktVy024 Faktura vydaná pro režim přenesení daňové povinnosti - německy.
  • Zálohové listy vydané - Prohlížení, opravy a tisk - do tiskových sestav doplněn tisk QR kódu pro platbu v sestavách: ZalVy/001 Zálohový list vydaný - proformafaktura logo a razítko, ZalVy/002 Zálohový list vydaný - daňový doklad logo a razítko, ZalVy/003 Zálohový list vydaný - proformafaktura - logo razítko, ZalVy/004 Zálohový list vydaný - daňový doklad - logo razítko, ZalVy/005 Zálohový list vydaný - proformafaktura IBAN, SWIFT, ZalVy/006 Zálohový list vydaný - daňový doklad IBAN, SWIFT, ZalVy/007 Zálohový list vydaný - proformafaktura - přenesení daňové povinnosti, ZalVy/008 Zálohový list vydaný - daňový doklad - přenesení daňové povinnosti, ZalVy/009 Zálohový list vydaný - proformafaktura - bez vytiskl, ZalVy/010 Zálohový list vydaný - daňový doklad - bez vytiskl, ZalVy/011 Zálohový list vydaný - proformafaktura z rozpisu DPH, ZalVy/012 Zálohový list vydaný - daňový doklad z rozpisu DPH, ZalVy/201 Zálohový list vydaný - proformafaktura - anglicky, ZalVy/202 Zálohový list vydaný - daňový doklad - anglicky.
  • SPC=Platební terminály SONET (SPC=SONET): certifikované řešení pro platební terminály těchto bankovních institucí: UniCredit CZ, Komerční banka, Raiffeisenbank. V maloobchodním prodeji (v Prodejkách), ale i ve Fakturách vydaných, Zálohových listech vydaných a Ostatních pohledávkách se platby kartou provádějí s plně integrovaným platebním terminálem od společnosti SONET.
  • SPC=Přepravní společnosti: rozšíření přepravních služeb DPD a České pošty o možnost zasílání z více různých poboček (více různých odesílacích adres v rámci jednoho klienta - účtu). Katalog středisek rozšířen o položky DPD - ID svozové adresy a Česká pošta - Číslo podacího místa. Pokud je u souvisejícího dokladu - u jeho střediska - zadáno ID svozové adresy (pro DPP) / Číslo podacího místa (pro Českou poštu), tak se jako příslušný parametr pro webové API vezme toto číslo a nikoliv parametr klienta (či natvrdo 1 u České pošty) jako doposud. Pokud není zadáno středisko nebo středisko nemá vyplněno příslušné ID svozové adresy (pro DPP) / Číslo podacího místa (pro Českou poštu), tak se vezme parametr klienta - nově i pro Českou poštu, kde sice defaultně bude 1, ale je možné tento parametr klienta i nově editovat a vyplnit např. jiné číslo podacího místa.

Pokladna

  • Pokladní doklady - Přílohy - rozšíření o rozsáhlou funkčnost náhledu jednotlivých typů příloh a o možnost otevření těchto příloh. V závislosti na typu přílohy se objevuje příslušný náhled. Všechny typy příloh mají náhled a možnost je dále rozkliknout - a to buď pomocí tlačítka (pro soubory a odkaz na soubor) nebo pro klik na náhled - grafika, webová adresa. Funkčnost doplněna i do procházení dokladů pomocí náhledu a směrových šipek. Dále doplněn k typu Grafika nový podtyp = Podpis.

Sklady

  • Zboží - Katalog zboží a služeb - nová funkčnost na kartě zboží: "Uložit a náhled". Na kartu zboží doplněno nové tlačítko "Uložit a náhled", které (zejm. při procházení karet zboží) umožní uložení detailu karty zboží a nové zobrazení v režimu náhledu. Tlačítko "Uložit a náhled" je aktivní pouze při editaci karty zboží včetně přepnutí do editace z režimu náhledu. Při zobrazení karty zboží v režimu náhledu po uložení se pamatuje záložka, která byla aktivní a na tuto se přepne.
  • SPC=Eshop: Kategorie zboží - doplnění podmínky OR nebo AND pro jednotlivé parametry. Současně doplněn nový parametr Dodavatel. Na detailu kategorie v parametrech a obdobně i u filtru karty zboží je nový sloupec Podmínka a výběr buď OR nebo AND.

Zakázky

  • Výroba a servis - Výrobní a servisní zakázky - do browseru doplněn sloupec Název firmy.

Majetek

  • Karta majetku - u Pořízení, Vyřazení, Rozpisu pořizovací ceny a Změn ceny (Přecenění a Technické zhodnocení) rozšířeno o typ dokladu Pohyb zboží (POHZ) s možností výběru řady a čísla pohybu zboží.  Doplněno filtrování nového typu dokladu do filtru pro karty majetku.
  • Karta majetku - propojení karet zboží s kartami majetku: na kartu majetku přidána nová položka Karta zboží včetně zobrazovaného názvu zboží. Doplněno do browseru majetku jako zobrazovaný sloupec a přidáno do třídění v browseru.

Mzdy

  • Výpočty - Docházka - Hromadné vložení - upraveno zadávání rozmezí času od-do (odděleny hodiny a minuty).

Katalogy a CRM

  • Katalog firem - napojení na nové rozhraní registru ARES. Dle informací MFČR mělo k 30.9.2023 dojít k odpojení současného informačního systému ARES, který má být nahrazen novým, modernizovaným systémem. Tato lhůta je prodloužena do 31.10.2023 a v průběhu měsíce října 2023 bude souběžný provoz obou rozhraní (https://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_info.html.cz).
  • Katalog akcí - doplnění sloupce Název firmy do browseru.

 Parametry a servis

  • Parametry klienta - Sklady - nový parametr "Po uložení nové karty zboží automaticky zavést na sklady". Zde je možné multiselectem nastavit konkrétní sklady. Ppokud bude nastaven alespoň jeden sklad, po jakémkoliv vložení nové karty zboží se tato automaticky zavede na sklad.
  • Parametry klienta - Zakázky - nový parametr "Při plnění a kopii zakázky zachovat údaje o přepravě" (SPC=Eshop, SPC=Přepravní společnosti). Ve funkcích plnění zakázky zakázkou nebo kopie zakázky se při nastaveném parametru přebírají údaje o přepravě z předchozí zakázky.
  • Parametry klienta - Mobilní skladník - doplněn nový parametr Načítat karty zboží bez EAN.

Obecné

  • Úprava filtrování datumu pořízení (Pořídil) a datumu opravy (Opravil) ve filtech. Protože datum pořízení a datum opravy je včetně času, nebylo možné vyfiltrovat datum tak, že se uvedl poslední den, protože ten byl bez času a tak se čas dosadil jako 00:00:00. Řešením dosud bylo dát jako "datum do" následující den. Nově je vytvořeno univerzální řešení pro všechny filtry, kde se filtruje datum pořízení a datum opravy. Nově se nemusí zadávat následující den, ale filtrování funguje i na poslední den, kde se jako mezní čas zadá 23:59:59.997.
  • SPC=E-mailing: přepracování systému odesílání hromadných e-mailů. Implementován nový systém odesílání, kdy se odesílá jedním připojením k SMTP serveru a případné chyby se reportují až na konci odesílání.

Novinky v programu SlimOffice 6.1 (build 13530 - 13650)

1.6.2023: Aktualizace SlimOffice 6.1 (13530 - 13650)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.1 (13650) již není možné spustit na databázích SQL Serveru 2008 či 2008 R2. Tyto produkty jsou již zastaralé a ze strany společnosti Microsoft nepodporované. Může Vám hrozit nebezpečí útoků na zabezpečení nebo se může stát, že Vaše servery nebudou dodržovat všechny oborové předpisy, například nařízení GDPR. Pro instalaci aktuální verze SQL serveru kontaktujte obchodní oddělení společnosti SLIM, s.r.o. na adrese obchod@slim.cz.

Účetnictví

  • Účetní deník - nová funkce pro hromadné storno (či odstornování) účetních dokladů. V případě, kdy se označí více záznamů a uživatel má právo pouze stornovat doklady (nikoli mazat), tak se hromadně tyto doklady stornují. V opačném případě je možné stornované doklady naopak hromadně odstornovat. Funkce je spustitelná přímo z browseru účetních dokladů pomocí tlačítka pro storno/smazání záznamu nebo více označených záznamů. Po ukončení operace se zobrazí rekapitulace výsledků.
  • Ostatní - Export - zvýšen časový limit pro export velkého počtu řádků do CSV souboru.

Prodej

  • Faktury vydané - upravena tisková sestava FaktVy/001 - vytvořena nová tabuka pro odečet (vyúčtování) záloh a doplněna tabulka výsledné rekapitulace DPH.
  • SPC=Přepravní společnosti: Graficky upravena záložka Přepravní společnosti (jednotlivé přepravní služby jsou přemístěné do samostatných podzáložek. Současně implementována funkčnost, kdy po kliknutí na záložku Přeprava v dokladu se automaticky nastaví přepravní společnost, která je využívána. Stejně tak se program chová při procházení dokladů v režimu náhledu.
  • SPC=Přepravní společnosti: nově implementována přepravní služby Zásilkovna (databázová struktura, výdejní místa, počty balíků, doplnění údajů, filtrování přepravy, parametry, atd...). Vytvořena podpora pro hromadné (vícekusé) zásilky. Napojení přenosu přepravy ze SlimShop do zakázek.
  • SPC=Přepravní společnosti: Faktury vydané - doplnění záložky Účastníci (obdobně jako v Zakázkách a Akcích). Napojeno na funkce: Plnění zakázky FV, FV k podobné zakázce, kopie FV, Vytvoření FV k více zakázkám. V těchto funkcích se zkopíruje i záložka Účastníci. Ve funkcích Plnění zakázky FV a Vytvoření FV k více zakázkám pak všichni účastníci ze všech označených zakázek.
  • SPC=Platební terminály (SPC=Global Payments): implementace platebních terminálů Global Payments do Faktur vydaných, Prodejek, Zálohových listů vydaných a Ostatních pohledávek. Platby kartou se provádějí s plně integrovaným platebním terminálem od společnosti Global Payments. Upraveny sestavy: FaktVy/001 Faktura vydaná - standardní tvar, ZalVy/001 Zálohový list vydaný - proformafaktura logo a razítko, OstPohl/001 Ostatní pohledávka včetně zaúčtování, kde je doplněn tisk údajů z platebního terminálu o provedené platbě.
  • Rozšíření importu dokladů z ISDOC XML o poukázky. Zavedeny nové parametry klienta: Kód prodeje pro poukázky a možnost importovat dobropisy s opačným znaménkem.

Nákup

  • Nová funkce pro doklady Nákupu, kdy je možné z náhledu dokladu editovat středisko a akci na záložce Rozpis DPH včetně propisu do případného účetního dokladu. Zaveden nový parametr uživatele Nákup - Editace akce a střediska v rozpisu DPH z detailu dokladu s vazbou na účetní doklad. Pokud je parametr aktivní, tak se v náhledu dokladu na záložce Rozpis DPH objeví tlačítko Editovat středisko a akci a po stisknutí je možné Středisko a Akci editovat. Při uložení se zkontroluje existence účetního dokladu. V případě shodnosti řádků, částek a dalších údajů se změny propíší i do existujícího účetního dokladu. V případě neshodnosti údajů vyskočí hlášení, že je nutné účetní doklad upravit ručně.
  • Ostatní - Import - Faktury došlé - úprava importu údajů do Rozpisu DPH (z CSV souboru). Pokud v souboru CSV schází některé údaje, dotáhnou se tyto z katalogu kódů nákupu (kód plnění DPH, popis plnění DPH, popis kódu nákupu, konto, středisko a akce).
  • SPC=Workflow: rozšíření funkčnosti s využitím posloupnosti stavů. Stavy dokladů rozšířeny o položku Předchozí stav (tato položka nově umožňuje změnu stavu po celé délce řetězce stavů). Pokud nebudou vyplněny předchozí stavy, vše funguje jako doposud. V případě, že se vyplní předchozí stav, tak pro změnu stavu v dokladu musí mít uživatel oprávnění na požadovaný stav. Navíc ale může v řetězci stavů přeskočit o více stavů, pokud má na ně oprávnění. Dále v detailu dokladu, na záložce Workflow doplněna nová položka Přiřazený uživatel - tato položka slouží k tomu, aby bylo možné doklad přiřadit jinému uživateli ke schválení (či posunutí do dalšího stavu). Doplněna další nová položka Další stav (pokud existuje, jinak je prázdné). Pokud existuje Další stav, tak nově se jako Přiřazení uživatelé nabízejí uživatelé patřící k tomuto následujícímu stavu. Pokud Další stav není, nabízí se uživatelé patřící aktuálnímu stavu. Do filtru pro browser dokladů přidána možnost filtrovat přiřazeného uživatele. Vytvořeno nové menu Workflow - Schvalování dokladů a Protokol. V browseru Schvalování dokladů se danému uživateli zobrazují doklady, které je potřeba schválit či potvrdit (tj. přeřadit do jiného stavu nebo jinému uživateli). Stavy dokladů přesunuty do nové položky v oblasti Parametry a Servis - Parametry, kde je nové menu Workflow.

Banka

  • Ostatní - Import - úprava importu dokladů z CSV souboru: doplněno ukládání posledního čísla dokladu do řady BV po provedeném importu bankovních výpisů.
  • Bankovní výpisy - Import BV z ABO - sjednocení a doplnění ukládání posledního čísla dokladu do řady BV po provedeném importu bankovních výpisů. Doplněno do těchto importů: Gemini, Citibank, Multicash, ČSOB Factoring, Raiffeisen Bank - MultiCash, Oberbank eBanking, Volksbank Gemini a GPC KB.
  • SPC=Platební terminály (SPC=Global Payments): Bankovní výpisy - typ řádku = hromadný - vytvořena nová funkce importu rozpisu řádků podle avíza Global Payments.

Sklady

  • Skladová příprava - do tiskových sestav SklaPrVyd/001 - Skladová příprava - výdej zboží a SklaPrVyd/002 - Skladová příprava - dodací list - výdej zboží: doplněn tisk podpisu, který je uložen v příloze typ=Grafika jako podtyp = Podpis.

Zakázky

  • Zakázka - formulář zakázky upraven (rozšířen) pro zobrazování na širokoúhlých monitorech.
  • Zakázka - Řádky - nově umožněno ukládání a načítání pořadí a šířek sloupců. (Uvedená funkčnost je obecná a je použita na spoustě dalších míst v programu).
  • SPC=Workflow: implementace Workflow do zakázek (obdobně jak funguje v oblasti Nákup). Do formuláře zakázky doplněna nová záložka Workflow a Stav dokladu. Vytvořen nový browser Workflow - Protokol.

Objednávky

  • Objednávky - import řádek objednávky z CSV souboru: výrazně optimalizováno a zrychleno, aby bylo možné importovat i větší objemy řádek v jednom CSV souboru. Nově je možné, aby v importním CSV souboru existoval sloupec cena_celkem. V takovém případě se pak cena za jednotku spočítá jako Cena celkem / Množství. Cena za jednotku je pak ignorována (v případě, že v CSV souboru existuje).

Majetek

  • SPC=Veřejné služby a správa: Katalogy - Kategorizace majetku – aktualizace číselníku podle přílohy č. 1 Českého účetního standartu č. 708.

Mzdy

  • Výpočty - Výpočet mezd - nová ikona pro Import údajů do výpočtu mzdy ze souboru XLSX. Údaje se importují pouze do existujících platových složek ve výpočtu mzdy. Struktura souboru: Kod_zamest (kód zaměstnance), Prijmeni (příjmení zaměstnance - pouze informativní sloupec), Jmeno (jméno zaměstnance - pouze informativní sloupec), Kod_ps (kód platové složky), Hod (hodiny), Dny (dny), Castka (částka).
  • Výpočty - Výpočet mezd – vytvořena nová funkce pro možnost hromadného přepočtu výpočtu mezd. Přepočet je možné spustit na označené zaměstnance. V případě souběhu se přepočtou všechny pracovní poměry i kdyby nebyly označeny. Při přepočtu jsou potlačeny veškeré kontroly a upozornění (např. hlídání fondu pracovní doby apod.).
  • Výpočty - Výpočet mezd - do tiskových sestav výplatních lístků MzVm/001, MzVm/003, MzVm/004 a MzVm/005 doplněn tisk kalendářních dnů u dávek NP (nemoc, OČR, mateřská, rodičovská, otcovská, dlouhodobé ošetřování). Nyní se tisknou pracovní (d) i kalendářní dny (kd).
  • Výpočty - Vyúčtování daně - Zaměstnanci - Úprava šablony pro výpočet ročního vyúčtování daně počínaje rokem 2022. Řádek 12 - Základní sleva na poplatníka se nově dosazuje platnou roční výší této slevy bez ohledu na další okolnosti.
  • Katalogy - Platové složky - druh Hrubá, typ Základní položka - do položky Základ doplněna nová volba "%průměr" včetně napojení do výpočtu mezd.
  • SPC=VREP: Import dočasné pracovní neschopnosti - před samotným spuštěním importu doplněna kontrola na existenci vyplněné řady pro Dávky NP v parametrech uživatele.
  • Úprava tiskových sestav přehledů pro OSSZ nebo ZP - umožněn hromadný tisk a příp. následný export za více období v jednom reportu (funkce je využitelná při přípravě podkladů pro kontroly ze strany OSSZ nebo ZP). Ve filtrech pro sestavy je nyní možné zadat multiselectem více období. Upraveny sestavy: MzOSSZ/23003 - Přehled o výši pojistného od 1.1.2023, MzPOPP/001 - Přehled o platbě pojistného a MzPOPP002 - Přehled o platbě pojistného - rozpis po zaměstnancích. (POZOR: staré sestavy MzOSSZ/xxxxx napojení na hromadný tisk za více období neobsahují! Při hromadné přípravě podkladů je nutné vždy vybrat příslušnou sestavu MzOSSZ/xxxxx, která pro dané období platila!)
  • Tiskové sestavy - Součty - tisková sestava MzSoucty/001 - Součty platových složek, mzdových položek a zdravotních pojišťoven upravena na hromadný tisk po jednotlivých obdobích. Do filtru doplněna volba Zpracovat jednotlivě - pokud bude zaškrtnuto, tak se zpracují součty za vybrané měsíce (zadané multiselectem ve filtru) v jednotlivých sestavách po měsících. Pokud zaškrtnuto nebude, zpracuje se jediná sestava jako součet všech platových složek a mzdových položek za všechny měsíce dohromady (dosavadní funkčnost).
  • Tiskové sestavy - Potvrzení - pro sestavu MzRekPP/001- Potvrzení o příjmu doplněna do filtru položka pro výběr platové složky, ze které se má napočítat příjem z bezplatného používání motorového vozidla. Pokud nebude platová složka vybrána, bude se napočítávat jako doposud, tj. z naturálních složek.
  • Tiskové sestavy - Podklady pro oznámení povinného podílu osob se zdravotním postižením - doplněn řádek Otcovská.

Katalogy a CRM

  • Katalog firem - Kontrola VIES - z důvodu častého zahlcení služby VIES během pracovní doby rozšířeno hlášení o případné další chybové stavy (pro lepší uživatelskou srozumitelnost).
  • Katalog firem - automatické zaškrtávání příznaku Prodej povolen v závislosti na automatickém nápočtu dluhu. Vytvořen nový parametr klienta - Prodej (přesunuta volba Automatický nápočet dluhu, aby bylo možno pod ní dát nový související parametr): Vazba na Prodej povolen. Pokud jsou oba parametry aktivní, tak se po automatickém nápočtu dluhu v dokladech prodeje a ve výdejce provede nastavení příznaku Prodej povolen u odběratele. Pokud je dluh po splatnosti, tak se Prodej povolen odškrtne, pokud dluh po splatnosti není, naopak se zaškrtne. Posuzuje se políčko pro dluh po splatnosti. Pokud je dluh do splatnosti, bere se, že je prodej povolen.
  • SPC=eShop: Katalog firem - v případě zaškrtnutého příznaku Uživatel v eShopu je kontrolováno povinné vyplnění položky E-mail na záložce Obecné.

Parametry a servis

  • Parametry - Nastavení klienta - nové parametry pro Nákup a Zakázky: Nepoužívat Workflow pro doklady Nákupu/Zakázky při aktivním SPC. Těmito parametry se dá vypnout použití Workflow pro danou oblast.
  • Parametry - Nastavení uživatele - přejmenování parametrů, které se obsahují "Mobilní skladník" či "MSU" na "SlimSklad" (z důvodu plánovaného ukončení podpory MSU a přechodu na novou platformu pro mobilní správu skladů SlimSklad: https://slim.cz/cs/o-firme/aktuality/550-oznameni-ukonceni-podpory-msu-s-os-windows-mobile
  • Parametry - Nastavení klienta - Sklady - rozšíření parametru pro kopii karty zboží s kategoriemi - rozšířeno o související produkty.

Obecné

  • Rozšíření příloh v dokladech a zakázkách: nově je záložka Přílohy rozšířena o rozsáhlou funkčnost náhledu jednotlivých typů příloh a o možnost otevření těchto příloh. V závislosti na typu přílohy se objevuje příslušný náhled. Všechny typy příloh mají náhled a možnost je dále rozkliknout - a to buď pomocí tlačítka (pro soubory a odkaz na soubor) nebo pro klik na náhled - grafika, webová adresa. Funkčnost doplněna i do procházení dokladů pomocí náhledu a směrových šipek. Dále doplněn k typu Grafika nový podtyp = Podpis.
  • Rozšíření funkčnosti zobrazení řádek (tzv. řádkový frame). Komponenta, která je využita pro editační rozpis řádek (použitá např. v řádcích dokladů, zakázek, objednávek, nemocnost ve mzdách, srážky ve mzdách, řádky v akcích a na mnoha jiných místech v programu), tak tato komponenta dosud neměla možnost ukládat a načítat nastavení sloupců v gridu, který je součástí této komponenty. Nově naprogramováno ukládání a načítání pořadí a šířky sloupců gridu, jako je chování v browserech a dalších jiných komponentách.
  • Nová funkce Hromadné odúčtování dokladů. Funkce je spustitelná z browseru dokladů (Prodej, Nákup, Pokladní doklady, Bankovní výpisy a Zápočty) pro označené záznamy nebo aktuálně vybraný záznam. Funkce postupně odúčtovává jednotlivé označené doklady a na konci zobrazí výslednou rekapitulaci odúčtovaných dokladů.
  • Úprava řad různých dokladů ve SlimOffice (doklady Prodeje a Nákupu, BV, Objednávky, Zakázky, Pohyby zboží a Pokladní doklady). Ve většině řad dokladů existuje příznak Aktivní. Nově je možné pomoci tohoto příznaku třídit záznamy v browseru. Do všech browserů řad dokladů, doplněn sloupec Aktivní.
  • Nápověda - O licenci - Import licence - doplněna kontrola na verzi licence 6.

Novinky v programu SlimOffice 6.0 (build 13524 - 13529)

6.2.2023: Aktualizace SlimOffice 6.0 (13524 - 13529)

Upozornění: Aktualizaci SlimOffice 6.0 (13529) již není možné spustit na databázích SQL Serveru 2008 či 2008 R2. Tyto produkty jsou již zastaralé a ze strany společnosti Microsoft nepodporované. Může Vám hrozit nebezpečí útoků na zabezpečení nebo se může stát, že Vaše servery nebudou dodržovat všechny oborové předpisy, například nařízení GDPR. Pro instalaci aktuální verze SQL serveru kontaktujte obchodní oddělení společnosti SLIM, s.r.o. na adrese obchod@slim.cz.

Mzdy

Implementace nové legislativy od 1.2.2023 - Sleva na pojistném na sociálním pojištění:

  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - přidány nové položky Sleva na pojistném a Důvod slevy.
  • Zaměstnanci - Katalog zaměstnanců - tisková sestava MzKz23/021 Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném za zaměstnance - tisk včetně exportu datové věty OZUSPOJ se provede, pokud je zaškrtnutý nový říznak Sleva na pojistném.
  • Ostatní - Parametry výpočtu - parametry za období 1.1.-31.12.2023 rozděleny na období 1.1.-31.1.2023 a nové 1.2.-31.12.2023, kde je nově využita položka Sleva na pojistném (5%).
  • Výpočty - Výpočet mezd - úpravy výpočtu u zaměstnanců se zaškrtnutým příznakem Sleva na pojistném. Zaveden nový typ mzdové položky SP-SLEVA, implementace do výpočtu. Úprava výpočtu SP-CELKEM = SP-PRAC + SP-ZAM - SP-SLEVA.
  • Tiskové sestavy - OSSZ - Přehled o výši pojistného - nová tisková sestava MzOSSZ23/003 - Přehled o výši pojistného od 1.1.2023. Sestava obsahuje nový formulář, export do XML a nové podání kanálem VREP: PVPOJ2023.
  • Výpočty - Měsíční součty - Mzdové položky, Výpočty - Platby, Tiskové sestavy - Součty: zobrazení a vyčíslení nové položky SP-SLEVA, úpravy výpočtu částky odvodu na sociálního pojištění (SP-CELKEM = SP-PRAC + SP-ZAM - SP-SLEVA).